فرماندار بم گفت: ۳ واحد بسته بندی بالای ۴۰ هزار تن در شهرستان بم برای بخش صادرات و راه اندازی دهکده خرما ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کار گروه رفع موانع تولید شهرستان بم با حضور مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان در بم برگزار شد.

 شسهوار پور ،فرماندار بم در جلسه کار گروه رفع موانع تولید به مشکلات فراوری و بسته بندی خرما اشاره کرد و گفت:دو طرح بزرگ قرار بود در بم اجرا شود واگذاری و صدور مجوز برای سرمایه گذاران انجام شده است تا این طرح ها اجرایی شوند.

فرماندار بم در خصوص دهکده خرما افزود: قرار شد ۳ واحد بسته بندی بالای ۴۰ هزار تن در شهرستان بم برای بخش صادرات راه اندازی شود و به زودی مجوز راه اندازی آن انجام می شود ۲سرمایه گذار برای ۲ واحد بسته بندی معرفی شده اند و این دو واحد شروع به کار خواهند کرد.

مهرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان هم گفت :در کار گروه تسهیل رفع موانع تولید رقابت پذیر در استان کرمان ما سه کمیته کارشناسی  برای رفع موانع تولید تشکیل داده ایم که شامل کمیته کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری است.

معاون اقتصادی استانداری کرمان افزود: سامانه تسهیل راه اندازی شده است و تولید کنندگان می توانند در این سامانه مشکلات خود را ثبت کنند تا در کمیته سه گانه مورد بررسی قرار گیرند.

مهرابی افزود: در این جلسه  موضوعات کشاورزی، اشتغال ،وام‌های کشاورزی و راه اندازی واحد‌های جدید بسته بندی و فراوری خرما مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مرکز خدمات سرمایه گذاری در شهرستان بم و شهرستان‌های شرقی استان کرمان راه اندازی شود و به زودی پنجره واحد الکترونیکی در بم راه اندازی می شود.

او گفت: برای وام‌های بازسازی پس از زلزله شهروندان بمی و بدهی آن‌ها به بانک‌ها و ندادن خدمات بانک‌ها به شهروندان بمی به دلیل بدهی بانکی وام‌های زمان زلزله تصویب شد که تضمین دولتی برای این وام‌ها ارائه شود و بعد از تضمین و اعلام به بانک‌ها مردم از لیست بدهکاران بانکی خارج شوند و بعد از این بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند یک گروه کارشناسی لیست افراد را استخراج کند و بانک‌های مربوط پیگیری‌های لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار