مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: ۳۳۰ هزار جلد سند قدیمی به اسناد تک برگی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحیم محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: این اسناد تا آخر امسال دارای اعتبار است و از هموطنان انتظار داریم هر چه سریع‌تر اسناد قدیمی و مجلد که در دستشان است، به ثبت اسناد تحویل داده و در کمترین زمان اسناد تک برگی معتبر دریافت کنند.

او تصریح کرد: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت استان ۹۶۸ هزار هکتار اراضی ملی و مابقی زراعی و شهری است که تا آخر سال ۹۸ تنها ۲۸۷ هزار هکتار اراضی ملی در قالب طرح کاداستر منجر به صدور اسناد تک برگی شده بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: پارسال و با یک اقدام جهادی ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی در سامانه تثبیت، جانمایی و صدور اسناد تک برگی آنها صادر شد که این میزان صدور اسناد ۱.۵ برابر ۱۰ سال گذشته بوده است.

محمدی افزود: تا آخر شهریورماه امسال تمام اراضی ملی استان اردبیل به سند مالکیت تک برگی تبدیل خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با تعیین محدوده نقشه‌برداری و برداشت اطلاعات انجام شده و در سامانه کاداستر این اطلاعات به ثبت رسیده است.

محمدی ضرورت رفع تداخل روستاها را از دیگر رویکردهای اجرای طرح کاداستر اعلام کرد و گفت: در تمامی روستاها با تعیین حدود و محدوده برداشت اراضی ملی با استفاده از تصاویر و عکس‌های هوایی و بررسی مستندات قانونی انجام شده و سند مالکیت رسمی صادر می‌شود تا اختلاف مردم و منابع طبیعی به حداقل برسد.

او افزود: در ۲۰۰ روستا رفع تداخل که یک کار سنگین و زمان‌بر بوده، انجام شده و این کار در برخی از مناطق استان اردبیل همچنان ادامه دارد.

محمدی بیان کرد: ۶۵ مسیر رودخانه مشخص و سند مالکیت برای آنها صادر شده و تصمیم داریم برای کل بسترهای رودخانه استان سند مالکیت صادر کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اظهار کرد: حتی جاده‌های استان اردبیل نیز دارای سند مالکیت خواهند بود تا هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آینده در این اراضی و محدوده‌های آن انجام نشود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.