رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال برای ۳۲۰ هکتار از اراضی ملی استان سند تک‌برگی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در یازدهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: امسال یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به بیت‌المال بازگشت و در این راستا برای ۳۲۰ هکتار از این اراضی سند تک‌برگی صادر شده است.

او افزود: با توجه به اهمیت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، لازم است اقدامات دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در امر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برنامه‌محور باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: باید با ارزیابی عملکرد‌ها در طول یک سال گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف، برنامه‌ریزی مدون و منسجمی برای سال آتی در خصوص نحوه پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گیرد و اقدامات بر اساس آن انجام پذیرید.

عتباتی بیان کرد: اجرای قانون حدنگار و صدور سند تک‌برگی با اولویت منابع طبیعی، اراضی ملی، جنگل‌ها، حریم رودخانه‌ها، جاده‌ها و سایر اراضی بیت‌المال از مهم‌ترین عوامل موثر در مقابله با تصرف و تخریب این اراضی است که باید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در همکاری و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

او با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات آخر سال و عید نوروز و به تبع آن فرصت‌طلبی برخی از افراد سودجو از خلاء‌های احتمالی دستگاه‌های متولی در این ایام، بر لزوم هوشیاری بیش از پیش دستگاه‌های ناظر در انجام وظایف خود در امر صیانت از بیت‌المال تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌های متولی با متخلفان و مجرمان در حوزه منابع طبیعی، حقوق عامه و بیت‌المال قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به انتخابات پیش رو و لزوم مهیا نمودن زمینه برای برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان در همکاری و هماهنگی با نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی با کسانی که بخواهند از بیت‌المال به نفع شخص، گروه و یا جناح خاصی استفاده نمایند مطابق قانون به‌شدت برخورد خواهد نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.