طبق نتایج نظرسنجی جدید، ۵۶ درصد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه معتقدند جو بایدن با تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوا به نقل از هیل، طبق نظرسنجی جدید هیل هریس ایکس (Hill-HarrisX)، اکثریت رای دهندگان جمهوری خواه اعلام کرده اند که بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شده است.

 در این نظرسنجی که در تاریخ‌های ۲۴ تا ۲۵ ژوئن برگزار شد، ۵۶ درصد رای دهندگان جمهوری خواهان گفتند که بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شده است. ۱۹ درصد هنوز جوابی قطعی ندارد و فقط ۲۵ درصد عقیده دارند که او به صورت منصفانه پیروز انتخابات شده است.

همچنین ۸۸ درصد از رای دهندگان دموکرات‌ها اعلام کردند که بایدن منصفانه پیروز شده است. در حالی که ۵ درصد گفتند تقلب در رای گیری صورت گرفته و ۷ درصد هنوز مطمئن نیستند.

نیمی از رای دهندگان مستقل نیز گفتند که بایدن منصفانه پیروز شد، اما ۲۰ درصد معتقدند که او با دستکاری در انتخابات پیروز شده است و ۳۱ درصد نیز هنوز نظری در این باره ندارند.

به طور کلی، ۵۵ درصد از رای دهندگان گفتند که بایدن واقعا پیروز انتخابات بوده است. در حالی که ۲۷ درصد معتقدند که او با تقلب پیروز شده است و ۱۸ درصد نیز هنوز درباره نتیجه این انتخابات نظری ندارند.

از سوی دیگر، داده‌های قبلی Hill-HarrisX نشان می‌داد که ۳۰ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، احتمالاً امسال مجددا رئیس جمهور خواهد شد.

آخرین نظرسنجی هیل-هریس ایکس به صورت آنلاین و با شرکت ۹۴۰ نفر انجام شد. گفته می‌شود درجه خطای آن ۳.۲ درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار