مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی سه ماه ابتدای امسال خبر داد.

نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،در تشریح عملکرد سه ماهه نخست امسال این بندر گفت: در این مدت بیش از ۶۱۳ هزار و ۹۷۲ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

او در ادامه از تردد بیش از ۱۸۷ فروند شناور زیر هزار تن طی سه ماهه امسال به بندر خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: در مقایسه با همین مدت در پارسال بندر خرمشهر رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به وجود ترمینال کانتینری پیشرفته و مجهز بندر خرمشهر افزود: از ابتدای امسال تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری، در بندر خرمشهر ۱۰ درصد افزایش یافت.

اسعدی با اشاره به فعالیت بی وفقه بندر خرمشهر اظهار داشت: فعالیت‌های بندری و دریایی با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام است و طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۹ هزار و ۳۶۵ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

او با توجه به مزایای خاص بندرخرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند گفت: بندر خرمشهر به دلیل نزدیکی به مرکز کشور و دارا بودن تمام امکانات تخلیه و بارگیری آمادگی ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

شایان ذکر است، بندر خرمشهر در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاج منصور
۱۱:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با وجود اینکه هر سال 60 درصد به رشد تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر اضافه میشود . اما نمیدونم چرا بندر و کشتیرانی 35 درصد تقلیل نیرو دادن و 50 درصد انبارها بندر خالی و کلی آدم بیکار شدن . همین جوری آمار بدهید