آئین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و تقدیر از فعالان عرصه دریانوردی در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،صبح امروز همزمان با روز جهانی دریانوردی، آئین گرامیداشت این روز در سراسری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد.

در این آئین از فعالان نمونه عرصه دریانوردی بندر خرمشهر با حضور نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و دیگر معاونان بندر خرمشهر تقدیر و تجلیل شد.

نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در این مراسم بر اهمیت نقش دریانوردان تاکید کرد و گفت: بیش از 90 درصد حمل و نقل جهان از طریق دریا صورت می‌گیرد که نقش دریانوردان در این امر ستودنی و بسیار موثر است، دریانوردان با تمام توان، تمامی خطرات ایمنی و امنیتی را برای توسعه اقتصاد کشور به جان می‌خرند.

او ادامه داد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که دریا، محور توسعه و اقتصاد کشورهای ساحلی است و کشور ما نسبت به دیگر کشورهای جهان از این پتانسیل و ظرفیت به مراتب بیشتر برخوردار است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اينکه رسالت و ماموریت دریانوردان بسیار پراهمیت است، چرا که نقش آنها ارتباط مستقیمی در امر توسعه، پیشرفت و ترقی اقتصاد کشور دارد، بر دشواری های امر تجارت دریایی در سال های اخیر اشاره کرد.

اسعدی توضیح داد:  تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا شرایط بسیار سختی را بر عرصه اقتصاد کشور و حمل و نقل دریایی تحمیل کرد اما با تلاش، جانفشانی و فداکاری عزیزان دریانورد به خوبی این سختی‌ها مدیریت شد.

او افزود : دریانوردان در خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا هستند که با تلاش و از خودگذشتی بی‌نظیر خود، نقش مهمی را در توسعه اقتصاد دریامحور ایفا می‌کنند.

«دریانوردان در قلب کشتیرانی آینده» از سوی مرکز جهانی دریانوردی IMO به عنوان شعار اصلی روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.