رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: راه اندازی میز ملی توسعه صادرات محصولات سبزی و صیفی در البرز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: با توجه به اینکه البرز در صادرات محصولات کشاورزی رشد چشمگیری داشته، لازم است که یک میز تخصصی سبزی و صیفی برای رسیدگی و پیگیری به مشکلات آن‌ها داشته باشیم تا در قالب تشکیل آن، بتوانیم به منظور رفع موانع تولید و طرح مشکلات فعالان این حوزه گام برداریم.

او با بیان این که سال قبل این استان در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی رشد بسیار خوبی داشت، افزود: در سال ۹۹ ثبت رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات استان بسیار قابل توجه است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به این که سال قبل بیش از ۱۵ هزار کانتینر محصولات کشاورزی مشتمل بر سبزی و صیفی و ... از البرز به خارج صادر شده است، گفت: البته در همان سال موضوعاتی از جمله تعلیق کارت‌های بازرگانی، مشکلاتی را برای صادرکنندگان بخش کشاورزی به همراه داشت.

رضایی با اشاره به پیگیری‌هایی که سال قبل در اتاق بازرگانی البرز و در حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در مورد مسئله تعلیق کارت‌های بازرگانی انجام شد، افزود: بخشی از این کارت‌ها رفع تعلیق شد اما تعدادی دیگر هنوز آزادسازی نشده است.

او با بیان این که هنوز مشکلات زیادی برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی وجود دارد، افزود: بخشی از مشکلات آن‌ها به مسئله با گمرک در مورد ارزش گذاری کالا‌های صادراتی و بخشی دیگر به بخش نامه‌های خلق الساعه باز می‌گردد.

رضایی با تاکید بر این که فعالان حوزه کشاورزی تمامی کار‌ها از تولید تا صادرات و فروش محصولات در بازار‌های خارجی را خود پیش می‌برند، گفت: در این میان برگزاری میز‌های تخصصی ملی نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.