رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: عملیات اجرایی وصول مطالبات ارزی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از موافقت ستاد هماهنگی اقتصادی کشور در مورد تمدید دوره تامین مالی و بازپرداخت اقساط تسهیلات ارزی واحد‌های صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه بانک‌های عامل موظف هستند بابت امهال این تسهیلات و طی دوره مزبور نسبت به خروج نام متقاضی از سرفصل مطالبات غیر جاری و توقف عملیات اجرایی وصول مطالبات اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور افزود: در جلسه دویست و دهم ستاد اقتصادی کشور تصمیم مهمی در مورد تمدید دوره تامین مالی و بازپرداخت اقساط تسهیلات ارزی اخذ شده است.

رضایی گفت: این موضوع خبر خوبی برای تولید کنندگان است که جای خوشحالی دارد.

او با بیان این که این مصوبه به تایید رئیس جمهور رسیده است، افزود: بر اساس این مصوبه بانک‌ها مجاز هستند که در صورت درخواست اشخاص و بنگاه‌های اقتصادی متقاضی نسبت به امهال یک ساله تسهیلات ارزی که از محل منابع داخلی بانک‌ها بوده است، اقدام کنند.

رضایی با بیان این که مدت ذکر شده از طریق مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی به حداکثر طول دوره مالی طرح‌ها علاوه بر تمدید‌های قبلی اضافه می‌شود، گفت: در این مصوبه بانک‌های عامل مجاز هستند که در صورت درخواست بنگاه‌های اقتصادی متقاضی نسبت به امهال یکساله تسهیلات ارزی پرداخت شده از محل جز (د) بند (۶) قانون بودجه سال ۸۸ کل کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان این که دوره سپرده گذاری ارزی بانک مرکزی نزد بانک عامل یک سال تمدید شده است، گفت: درصورت امهال تسهیلات ارزی بانک‌های عامل موظف هستند بابت امهال این تسهیلات و طی دوره مزبور نسبت به خروج نام متقاضی از سرفصل مطالبات غیر جاری و توقف عملیات اجرایی وصول مطالبات اقدام کنند.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی قمبری
۱۵:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده توی این اوضاع کرونا مهلت دادند