دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهرستان جم گفت: استفاده از ماسک در این شهرستان به ۶۳ درصد رسیده که بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد قاسمی دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهرستان جم در نشست این ستاد آمار استفاده از ماسک در این شهرستان را ۶۳ درصد اعلام کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش روند شیوع کرونا در جم بوده‌ایم که با توجه به رنگ قرمز شهرستان‌های همجوار، هشدارهای لازم را داده بوده‌ایم و از پنجشنبه ۲۷ خرداد، شهرستان از زرد به نارنجی تغییر رنگ داد.

او ادامه داد: هفته گذشته به‌طور متوسط روزانه ۲ تا ۳ بیمار به افراد بستری در بیمارستان توحید جم اضافه‌ شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر مورد فوتی بر اثر کرونا در این شهرستان به ثبت نرسیده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳هزار و ۸۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در جم شناسایی شده‌‌اند و ۴۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۹۳۲ دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق‌شده است، بیان کرد: دو هزار و۲۰ نفر دوز اول را، و ۹۱۲ نفر نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: همه جمعیت ۷۰ سال به بالای ساکن در شهرستان جم که متقاضی دریافت واکسن بوده‌اند، حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز در حال تزریق دوز دوم واکسن برای این گروه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: واکسیناسیون مهم‌ترین راه پیشگیری از ویروس کرونا است و تا زمان واکسینه شدن جامعه، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت راه‌های کنترل این بیماری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.