مشکل تأمین اعتبار آقای کلنگی خواه برای احداث واحد فرآوری گیاهان دارویی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آقای کلنگی خواه کشاورز نمونه‌ای است که در بیابان‌های خشک و بی آب و علف دشت خاران شهرستان سربیشه، ۱۵ هکتار گل محمدی و ۳ هکتار گیاه دارویی از جمله مرزنجوش، زوفا، آویشن و مریم گلی پرورش می‌دهد.

با رونق کشت و زرع فکر احداث واحد فرآوری عرقیات گیاهی و گلاب گیری در ذهنش جرقه می‌خورد و در سال ۹۷ برای دریافت وام یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به پست بانک معرفی می‌شود، اما به دلیل نبود اعتبار به در بسته می‌خورد.


بیشتر بخوانید


با گذشت ۳ سال از پیگیری‌های او برای دریافت وام و راه اندازی واحد فرآوری، هنوز خبری از دریافت وام درخواستیش نیست.

پیگیر ماجرا از سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شدیم.

اکبری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات پیش روی آقای کلنگی خواه کشاورز سربیشه‌ای برای ایجاد واحد فرآوری گیاهان دارویی گفت: اتمام اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در سال ۹۷ سبب شد تا این کشاورز اعتبار لازم برای ایجاد واحد فرآوری گل محمدی و گیاهان دارویی را دریافت نکند.

او با بیان اینکه امسال برای حمایت از کشاورزانی که به کشت گیاهان دارویی اقدام می‌کنند اعتبار ابلاغ شده است، افزود: آقای کلنگی خواه نیز می‌توانند برای دریافت وام قرض الحسنه‌ای که درخواست داده بودند، به صورت حضوری اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.