نخعی پیش بینی کرد: برداشت گندم و جو از سطح ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع شهرستان کرمان تا اواسط مرداد به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر عباس نخعی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت گندم از ۲ هزار و ۵۰۰  هکتار و جو از هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع شهرستان کرمان از نیمه فروردین ماه در مناطق گرمسیر شهداد آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا اواسط مرداد ماه در سایر مناطق سردسیری شهرستان برداشت به اتمام برسد.

او افزود: برای آگاهی بخشی کشاورزان در خصوص جلوگیری از ضایعات دستگاه‌های برداشت و کنترل بیشتر بر برداشت محصولات زراعی،  کلاس‌های آموزشی در همه مناطق شهرستان برگزار شده و آموزش رانندگان کمباین  برای تنظیم دستگاه و نظارت بر برداشت  به همت کارشناسان پهنه و کارشناسان مکانیزاسیون در حال انجام است. 

نخعی بیان کرد: با توجه به مستهلک شدن دستگاه‌های برداشت و نیاز به جایگزینی آن ها، اقدامات لازم  برای جذب اعتبارات از خط مکانیزاسیون برای ورود ۳ تا ۵ دستگاه کمباین به منظور  تقویت ناوگان ماشین آلات برداشت و برداشت به موقع و با کیفیت در حال انجام است. 

او تصریح کرد: همچنین  برای تسهیل در امر برداشت اراضی خرده مالک، دستگاه‌های دروگر کششی و خرمن کوب دنباله بند از محل اعتبارات خط مکانیزاسیون در حال واگذاری به متقاضیان است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار