مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵.۸ درصد معادل ۷۵ میلی متر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به طور میانگین از یکم مهر سال ۹۹ تا چهارم تیر امسال حدود ۲۱۵ میلی متر بارندگی در سطح استان آذربایجان شرقی  روی داده در حالی که میانگین بارش در سال آبی پارسال در این بازه زمانی ۲۸۹.۸ میلی متر ثبت شده است.

او با بیان اینکه میانگین بارش آذربایجان شرقی در سال آبی امسال نسبت به بلند مدت نیز حدود ۲۷ درصد معادل ۸۰ میلی متر کاهش یافته است، اظهار کرد: به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلند مدت حدود ۲۹۵.۴ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۸ میلی متر است، گفت: تاکنون در این بازه زمانی حدود ۶۷.۳ درصد از بارش سال آبی امسال  تامین شده است.

دولتی مهر ادامه داد: در سال آبی امسال بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به میزان ۳۱۸.۴ میلی متر و کمترین بارش از بناب به میزان حدود ۱۶۶.۲ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در مرند نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۰.۴ میلی متر افزایش و در بناب حدود ۱۳۷.۵ میلی متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی امسال حدود ۲۳۵.۶ میلی متر و در بلند مدت حدود ۲۵۵.۴ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۲۰ میلی متر کاهش و نسبت به بلند مدت ۱۹.۸ میلی متر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار