پهلوان گفت: اثرات بهره وری در کشور بر روی کیفیت فعالیت دستگاه‌ها در بلندمدت مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه پهلوان رئیس سازمان ملی بهره‌وری در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت با بیان اینکه در سال‌های گذشته ارتقای بهره‌وری و بهبود رویه ها و عملکرد شرکت‌ها داشته‌ایم، گفت: تلاش بسیار زیادی در افزایش شاخص بهره‌وری صورت گرفته و همیشه سعی کرده‌ایم در راستای اقدامات بهره وری بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

او ادامه داد: امسال موفق شدیم که برای اولین بار ماده ۵ قانون برنامه ششم را به اجرا برسانیم و برای اولین بار در کشور در حوزه بهره‌وری برنامه مشخص و مسیر مشخصی را برای ادامه حرکت به کار گیریم که البته این اقدام جای خوشحالی دارد؛ چرا که ما از برنامه سوم توسعه این اقدامات را آغاز و شاخص گذاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

پهلوان بیان کرد: در طی این مدت ما توانستیم با این اقدامات به شاخص‌های مد نظر در تمامی بخش‌ها دست یابیم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: بهره‌وری در سطح قوانین و مقررات به دو شکل در نظام اداری و سطح کلان اقتصادی به دست آمده است به طوری که در نظام اداری مهم‌ترین برنامه‌ها در بخش‌های مختلف مجموعه به دست می‌آید.

او با اشاره به اینکه حضور سازمان ملی بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف باعث افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌های دستگاه‌های مختلف می‌شود، گفت: با استفاده از بهره‌وری می‌توانیم برنامه‌های مشخصی را در دستگاه‌های مختلف ارائه دهیم.

پهلوان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید خودشان توانمندی‌های لازم را در مدیریت بهره‌وری داشته باشند اما برخی دستگاه‌ها که این مدیریت را نداشتند، نحوه اجرای آن را به دستگاه‌ها ارائه کرده‌ایم و نظارت آن را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری اظهار کرد: امیدواریم با افزایش بهره‌وری آن را به مرحله اجرایی برسانیم و با ایجاد بستر مناسب در دولت و ارتقای بهره‌وری توسط دولت و بخش‌های دولتی آن را اجرایی کنیم.

پهلوان اظهار کرد: بهره‌وری در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال‌های گذشته اجرا شده و ما از این مسیر عبور کرده‌ایم اما این اقدام به عنوان یک موضوع مهم مد نظر است که بتوانیم آن را اجرا کنیم.

او تاکید کرد: رشد بهره‌وری در کشور بسیار مناسب بوده است که باید در این بخش اقدامات مناسبی در جهت رشد به دست بیاوریم اما باید اعلام کنیم که بهره‌وری رشد مناسبی در کشور به دست نیاورده و متاسفانه در اقتصاد ایران و مدیریت اقتصادی این مفهوم هنوز جا نیفتاده است.

پهلوان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به بهره‌وری دست یابیم باید در سه بخش اقتصاد کشور آن را مدنظر خود قرار دهیم، گفت: شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری مطلوب شده اما باید در حال حاضر این میزان هم در اقتصاد مقاومتی و شاخص‌های آن محقق شود.

او در پایان گفت: مفهوم بهره‌وری در بلند مدت اثر خود را مشخص می‌کند و در کوتاه مدت اثر بخشی چندانی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار