یک مقام مسئول گفت: پنجمین دوره جایزه تعالی و پیشرفت با اهتمام و تمرکز بر افزایش شاخص‌های اقتصادی برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اوتارخوانی رئیس پنجمین دوره جایزه تعالی و پیشرفت با بیان اینکه این دوره از جایزه ملی تعالی و پیشرفت با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و بررسی‌های میدانی برگزار شده است، گفت: در این دوره یک تیم ۵۵۰ نفره با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در دستگاه‌های مسئول اقدام به انتخاب شرکت‌های منتخب در این بخش کرده است.

او ادامه داد: در این دوره با انتخاب و بهبود نقاط ارزیابی شده شرکت‌ها و با برگزاری جلسات متعدد با تیم‌های ارزیاب اقدام به انتخاب این شرکت‌ها کرده‌ایم.

اوتارخانی با بیان اینکه میزان مشارکت شرکت‌های دستگاه‌های مختلف در این حوزه بسیار بالا بوده است، افزود: میزان مشارکت شرکت‌های بنیاد مستضعفان در این دوره ۷۳ درصد و میزان مشارکت شرکت‌های بنیاد مسکن ۱۵ درصد بوده است.

این مقام مسئول گفت: از آذر ماه سال ۹۹ تا اردیبهشت ماه امسال با حضور همکاران و دستگاه‌ها، اقدام به بررسی شاخص‌های شرکت‌ها برای حضور در این دوره کردیم.

رئیس پنجمین دوره جایزه تعالی و پیشرفت توضیح داد: اهتمام به اجرای پروژه‌های بهبود یافته در ادوار گذشته و نحوه تعامل با شرکت‌ها و اینکه بتوانیم نقاط بهبود و حرکت را در مسیر‌های ارزیابی انجام دهیم از مهم‌ترین عوامل انتخاب برگزیده‌ها در این دوره بوده است.

اوتارخانی با بیان اینکه پنجمین دوره‌ این جایزه با رشد ۳۱ درصدی مشارکت و با حضور ۱۹۰ شرکت و موسسه در قالب ۱۲ گروه کسب و کار برگزار شد، افزود: بر همین اساس مراسم اهدای جوایز به صورت نیمه حضوری و برخط (آنلاین) امروز با حضور روسای نهاد‌های انقلابی و مدیران شرکت‌های برتر برگزار شد.

اوتارخانی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای کیفیت و بهره‌وری شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: در این دوره گروه‌های کسب و کار کشاورزی و دامپروری و ساختمان و خدمات وابسته بیشترین آمار مشارکت را داشته‌اند.

رئیس پنجمین دوره جایزه تعالی و پیشرفت اظهار کرد: جایزه ملی تعالی و پیشرفت بعد از ثبت‌نام شرکت‌ها و موسسات در فرآیند پنجمین دوره جایزه، تلاش کرد تا با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی متعدد به صورت حضوری و مجازی برای شرکت‌ها و موسسات و ارزیابان، در جهت اشاعه فرهنگ تعالی و توسعه توانمندی‌های مدیریتی ذینفعان کلیدی خود در سطوح مختلف گام موثر بردارد.

او یادآور شد: افزایش ۲.۵ برابری ساعات آموزش در این دوره نسبت به دوره‌های قبل صورت گرفته و در این‌دوره مجموعا ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش ویژه مدیران شرکت‌ها و ارزیابان برگزار شده است.

او افزود: فرایند ارزیابی شرکت‌ها و موسسات با همکاری ۱۰۰ ارزیاب ارشد، ۲۵۵ ارزیاب و همچنین ۲۵ پایشگر و ۴۰ مشاهده‌گر در سه سطح تعهد به تعالی، تقدیرنامه و تندیس در بازه زمانی آذر ماه ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شده است.

اوتارخانی اظهار کرد: از آنجایی که یکی از ماموریت‌های اصلی جایزه ملی تعالی و پیشرفت، سرلوحه قرار دادن رهبر است، در این دوره از جایزه یکی از محور‌های مهم مورد بررسی، عملکرد و اهتمام شرکت‌ها و موسسات در حوزه شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و شعار‌های سالیانه بوده است که در این زمینه نیز شرکت برتر معرفی خواهد شد.

گفتنی است؛ مراسم اهدای جوایز با حضور شرکت‌های برتر و روسای نهاد‌ها به صورت حضوری امروز برگزار شد و سایر شرکت‌های حاضر در فرایند جایزه ملی تعالی و پیشرفت به صورت برخط در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار