فرسودگی و گران شدن ماشین آلات معدنی سبب کاهش کمیت و کیفیت تولید در معادن خراسان جنوبی شده است.

پروین نائب رئیس خانه معدن خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به فرسودگی ماشین آلات معدنی گفت: تحریم‌ها سبب شده است تا ارتباطات با خارج از کشور کاهش یابد و نمایندگی ماشین آلات به صورت محدود کار واردات را انجام دهد.

او افزود: واردات ماشین آلات معدنی سود زیادی ندارد، زیرا ماشین‌های دست دوم و کارکرده به کشور وارد می‌شوند و ماشین نو در اختیار ایران قرار نمی‌گیرد.

پروین با اشاره به این که دولت اعتباری برای خرید ماشین آلات اختصاص نمی‌دهد، تصریح کرد: تنها امتیازی که دولت برای واردات ماشین آلات معدنی به معدن کاران اختصاص می‌دهد، معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی است.

تسهیلاتی که مشکلی را حل نمی کند

نائب رئیس خانه معدن خراسان جنوبی با بیان این که قیمت‌ها به شکل بی منطقی در حال افزایش است، عنوان کرد: اخیرا موضوع اعطای تسهیلات برای خرید ماشین آلات داخلی مطرح شده است، اما با مشکلاتی رو به رو است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: عدم پذیرش پروانه معدنی توسط بانک به عنوان وثیقه برای معدن کاران مشکل ایجاد می‌کند و با این شرایط دریافت تسهیلات برای معدن کاران سودی ندارد.

پروین تصریح کرد: فرسودگی خودرو‌ها و ماشین آلات باعث کاهش کمیت و کیفیت تولیدات معدنی شده و قیمت تمام شده محصول را نیز افزایش می‌دهد.

نائب رئیس خانه معدن خراسان جنوبی اظهار کرد: این عامل و بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل و دوری خراسان جنوبی از مناطق صنعتی کشور، بسیاری از بازار‌ها را از دست استان خارج می کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار