رییس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان ۱۴۰ تفاهمنامه همکاری مشترک علمی با دانشگاه‌های خارجی دارد که مفاد بیش از ۵۰ درصد آنها اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته دستاورد‌های بسیاری در برقراری و گسترش روابط بین‌المللی با دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی و پژوهشی خارج از کشور داشته است و موفق شد مفاد بسیاری از تفاهمنامه‌ها را عملیاتی کند.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان به دنبال تفاهمنامه‌های بین المللی است که زمینه‌های عملیاتی داشته باشد، اظهار کرد: این دانشگاه در هشت سال گذشته توانست مفاد این تفاهمنامه‌ها در بخش‌های مختلف مانند تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های مشترک علمی و پژوهشی و مشارکت در اجرای طرح‌های بین المللی را اجرایی کند که نتایج و دستاورد‌های خوبی در سطح محلی و ملی به همراه داشت.

طالبی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان، مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های بین المللی با کشور کره جنوبی است، خاطرنشان کرد: در این پیوند، همکاری‌های خوبی با چند دانشگاه بزرگ و معتبر کره به ویژه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان از دیرباز با دانشگاه‌هایی مانند فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه همکاری داشته است و در هشت سال گذشته این همکاری‌ها توسعه یافت، اضافه کرد: طرح‌های مشترکی نیز با دانشگاه‌های ایتالیا و سایر کشور‌های اروپایی در زمینه‌های مختلف از جمله طرح‌های اتحادیه اروپا و اراسموس پلاس داریم.

"اراسموس پلاس" برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان‌دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه اصفهان از راه‌اندازی رشته‌های مشترک جدید با چهار دانشگاه بزرگ در لبنان، کره جنوبی، فرانسه و اسپانیا خبر داد و تاکید کرد: همکاری علمی فرا مرزی و فرا سیاسی است و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد بنابراین می‌توان از طریق تعاملات علمی، ارتباط بین ملت‌ها را افزایش داد.

طالبی افزود: هدف اصلی دانشگاه اصفهان از انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف و اجرایی کردن آنها، گسترش همکاری‌های متقابل و ارتباط بین کشور‌ها و دانشگاه‌ها با وجود برخی از محدودیت‌های سیاسی است.

او به برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی " اصفهان - سن پترزبورگ " در روز‌های اول و دوم تیر امسال در دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: این شهر‌های خواهرخوانده می‌توانند همکاری‌های مختلف با هم داشته باشند که مباحث علمی یکی از آنهاست.

رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد که همکاری علمی با سن پترزبورگ با توجه به جایگاه ویژه هر۲ دانشگاه در سطح محلی و ملی، تاثیر بسزایی در سایر بخش‌ها از جمله تجارت و روابط فرهنگی، بین المللی و سیاسی دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است، ادامه داد: سن پترزبورگ نیز پس از مسکو بزرگترین دانشگاه روسیه است که همکاری این ۲ مرکز می‌تواند در رشته‌های مختلف علوم پایه، مهندسی و انسانی و گسترش آموزش زبان فارسی و روسی به طور متقابل باشد.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است؛ این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب شده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.