معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: حضور پُر شور و فعال مردم به‌ویژه دانشگاهیان در انتخابات ۲۸ خرداد امسال به نقش‌آفرینی اکثریت در تصمیم‌گیری‌ها و تعیین سرنوشت جامعه منجر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شانظری معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: اگر افرادی بخواهند با صندوق‌های رای قهر کنند و نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند، هیچ مساله‌ای حل نمی‌شود بلکه حتی ممکن است دچار آسیب شویم.

او ادامه داد: نتیجه قهر کردن با صندوق‌های رای این است که اقلیتی بر جامعه حاکم می‌شود و سرنوشت خود را بر اکثریت تحمیل می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر به متون دینی و قرآن مراجعه کنیم می‌بینیم که انسان‌ها نقش بسزایی در سرنوشت فردی و جمعی دارند، اظهار کرد: تک تک افراد با توجه به آگاهی، دانایی، تخصص و توانایی خود در مسائل اجتماعی و تعیین سرنوشت خود و جامعه دارای نقش و جایگاه هستند.

او با تاکید بر اینکه مردم نباید نسبت به رخداد‌هایی که می‌تواند در سرنوشت اجتماعی آن‌ها نقش بازی کند، بی تفاوت باشند، اضافه کرد: این موضوع، رسالت فرهیختگان و دانشگاهیان جامعه به ویژه دانشجویان که با شور، هیجان، آرمان‌ها و آرزو‌ها زندگی می‌کنند را دو چندان می‌کند.

شانظری با بیان اینکه استادان و دانشجویان از نظر فرهنگ‌سازی در هر عرصه‌ای نقش کلیدی دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان در آینده در ساختار مدیریتی جامعه قرار می‌گیرند بنابراین از هم اکنون باید بتوانند نقش خود را در تعیین سرنوشت اجتماعی ایفا کنند و در این جهت گام بردارند تا هویت آن‌ها با فعالیت‌های اجتماعی شکل بگیرد.

او به برگزاری ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد امسال اشاره کرد و گفت: هر یک از آن‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و اینکه چه افرادی منتخب شوند در سرنوشت تک تک مردم تاثیر دارد به‌همین دلیل حضور حداکثری در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردارست.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است مردم در این انتخابات به افراد فرهیخته که از توان، پویایی و دلسوزی بیشتری برخوردارند رای دهند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) همواره بر " جمهوری اسلامی " تاکید داشتند و نباید هیچکدام از این ۲ مولفه بنیادی در شکل گیری نظام، تضعیف شود.

شانظری افزود: اگر جمهوریت تضعیف شود نظام نمی‌تواند ادامه پیدا کند و اگر جمهوریت بر خلاف آرمان‌ها و ارزش‌های دینی تصمیم بگیرد مطلوب نیست بنابراین از این مدل باید ترکیب خوبی ایجاد شود تا با آگاهی و دانایی بتوانیم نقش خود را در سرنوشت اجتماعی و عرصه‌های گوناگون ایفا و کامل کنیم.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حدود سه میلیون و ۶۴۴ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی اسلامی شهر و روستا واجد شرایط رای دادن هستند.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار