معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امسال این شهرستان، گفت: در این جلسه موانع چهار طرح صنعتی و کشاورزی شهرستان از پیش‌رو برداشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: همه این طرح‌ها با مشکل تامین برق روبرو بود و پس از مطرح شدن در این جلسه، هماهنگی لازم برای رفع موانع پیش‌روی آن‌ها به عمل آمد.

اوافزود: در این جلسه برای تامین برق مورد نیاز طرح احداث یک واحد پرورش ماهی، موافقت شرکت نفت جهت انتقال برق از حریم این شرکت اخذ و مشارکت توزیع برق شهرستان نیز جلب شد.

اوگفت: همچنین در راستای حمایت دولت از توسعه گلخانه‌های مقیاس کوچک، مشکل تامین برق یک واحد گلخانه‌ای در روستای «خانقاه» نیز در این جلسه مطرح و در سایه مساعدت مسئولان از پیش‌رو برداشته شد.

به گفته معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه موانع پیش‌روی تامین برق برای یک واحد سردخانه و همچنین دستگاه‌های ضدسرمازدگی هم در این جلسه مطرح و با ارایه راهکار‌های لازم از سوی مسئولان ذیربط رفع شد.

موسوی با اشاره به اینکه بیشترین موانع پیش‌روی واحد‌های تولیدی شهرستان به مسایل بانکی مربوط می‌شود، اظهار داشت: جلسه رفع موانع تولید شهرستان گام‌های اساسی در جهت حل مشکلات زیرساختی واحد‌های صنعتی و رونق تولید برداشته است.

هیات وزیران طی جلسه بهمن ماه ۱۳۹۸ که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی مربوط به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به تصویب رساند تا حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.