مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی نسبت به عدم تعادل تولید و مصرف آب و برق در استان گفت: کاهش بارش، برخی از نیروگاه‌های آبی استان را از کار انداخته و باعث افزایش شدید مصرف و کاهش تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدباقر هنربرمدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه اضطراری تامین آب شرب تبریز در محل استانداری، با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در این شهر گفت: در روز‌های گذشته مردم تبریز دمای بالای ۳۸ درجه را تجربه کردند که این میزان دما در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

اوافزود: افزایش شدید دمای هوا، افزایش مصرف آب خانگی، کشاورزی و صنعت را در پی داشته و کاهش شدید بارش و نزولات جوی نیز نگرانی‌های مسوولان برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم را افزایش داده است.

او گفت: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی از جمله آب و برق در فصل تابستان از جمله اصلی‌ترین اولویت‌های اداره کل مدیریت بحران و دستگاه‌های مسوول است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از نبود تعادل تولید و مصرف منابع آب در استان، ادامه داد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب برای تولید بیشتر آب و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آن تلاش کرد.

هنربر با قدردانی از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان امر برای عبور مناسب از شرایط بحرانی در استان، یادآوری کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند که نارضایتی مردم در این زمینه به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

او گفت: اصلاح و تعمیر خط لوله انتقال آب نهند به تبریز توسط شرکت آب منطقه‌ای استان قابل قدردانی بوده و با اتمام عملیات اجرایی این پروژه تا ۱۵ تیر سال جاری بیش از ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی این شهر افزوده می‌شود.

او با اشاره به تلاش مسوولان برای جلوگیری از بحران و تنش آبی در استان، افزود: آبرسانی در برخی از استان‌های کشور به شکل سنتی و با تانکر انجام می‌شود که خوشبختانه تا به امروز شاهد این روند در استان نیستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی حل مشکل کم آبی در تبریز را مستلزم اجرای پروژه انتقال آب ارس دانست و اظهار داشت: در زمان کنونی نگرانی‌های جدی در حوزه تامین آب شرب مردم تبریز در مواقع بحران وجود دارد.

هنربر با قدردانی از تلاش رسانه‌های فعال استان در موضوع پیشگیری از بحران، ادامه داد: فرهنگ سازی و تشویق مردم به مدیریت بهینه مصرف حامل‌های انرژی بیش از پیش مورد انتظار از رسانه‌ها و مطبوعات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.