با یک ضرب و تقسیم ساده به این نتیجه می‌رسیم که تسهیلات اعطایی به فرشبافان استان مرکزی ناچیز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در شرایطی که مسئولان در صحبت هایشان دائم   از تحریم و فشار اقتصادی دشمن می گویند پرداختن به هنر های دستی و بومی مثل هنر  فرشبافی می تواند از مشکلات اقتصادی گره گشایی کند.

تولید فرش دستباف به ایجاد اشتغال فراوان در کشور کمک می‌کند و همچنین با ارزش افزوده بالایی در مقایسه با سایر صنایع برخوردار است، زیرا با سرمایه اندک ایجاد می‌شود و به تولید یک اثر ماندگار می‌انجامد که علاوه بر جنبه هنری، کالا نیز محسوب می‌شود و قابلیت مصرفی دارد.

اصغری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: در راستای حمایت از فرش بافان در سال ۱۳۹۹ میزان ۲ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان استان مرکزی اعطا شده است.

اصغری افزود: ارائه تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی است و در سال ۱۴۰۰ هم با حمایت دولت این تسهیلات به متقاضیان این حوزه ارائه می‌شود.

با اعطای ۲ میلیارد تومان تسهیلات به فرشبافان استان مرکزی اگر به هر فرش باف ۱۰ میلیون تومان هم تسهیلات اعطا شده باشد تنها به ۲۰۰ فرشباف تسهیلات داده شده و اگر عدد ۲۰۰ بر ۳۳ شهر استان مرکزی تقسیم شود در هر شهر به ۶ فرشباف تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی داده شده است.

در استان مرکزی ۴۵ هزار نفر کارت قالی بافی دارند

این در حالی است که طبق گفته محمدهاشم ریاحی رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در تاریخ ۲۱/۱۰/ ۹۹ در استان مرکزی ۴۵ هزار نفر کارت قالی بافی دارند.

ریاحی افزود: ۱۱ هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

در صنعت فرش دچار خود تحریمی هستیم

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران ۴ بهمن ۹۸ در دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی در اراک گفت: امروز صنعت فرش ایران در تحریم جهانی نیست بلکه در خود تحریمی ما قرار گرفته است به طوری که از خانه خودمان گرفته تا محل کار فرش ایران را تحریم کردیم.

رافع افزود: روزگاری ۲۰ شرکت از سراسر جهان برای برند سازی، تجارت و فروش به استان مرکزی سفر می‌کردند تا فرش ساروق، فراهان و دیگر نقاط این مرز و بوم را به اقصی نقاط جهان معرفی کنند.

هنر ایرانی هنر منحصر به فردیست که نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.