مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت:اعتیاد به مواد مخدر آسیبی است که احساس مسئولیت همگانی راهکاری کلیدی برای مقابله با آن به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها یک آسیب و بیماری است بلکه امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی محسوب می‌شود که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه به شمار می‌رود و باعث رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

او افزود: در این میان، احساس مسئولیت همگانی راهکاری کلیدی برای مقابله با این آسیب اجتماعی است و این آسیب که عوامل متعددی در ایجاد و شیوع آن نقش دارد باید با راهبرد‌های مقابله‌ای در این حوزه و با مشارکت مسئولانه و هدفمند تمامی بخش‌ها دنبال شود.

 مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه دولت، دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیست بلکه علاوه بر مسئولان، مردم نیز باید احساس مسئولیت کنند.

حاجیونی گفت: در شرایط کنونی (بیماری کرونا) می‌طلبد در کنار اقدام‌های مقابله با عرضه، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و نیز پیشگیری از اعتیاد از طریق دنیای مجازی و یا سایر شیوه‌های نوین دیگر در اختیار جامعه هدف از جمله جوانان، محیط‌های کار و خانواده‌ها قرار گیرد.

او بیان کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر، به موازات اقدامات و تدابیر مقابله‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، بومی و جلب مشارکت‌های مردمی، برنامه‌های فراگیری در مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های این معضل در دست اجرا دارد و در این میان سازمان بهزیستی کشور با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات، گام‌های مطلوبی در فرایند مبارزه با مواد مخدر برداشته است و عزم و اراده این سازمان در مقابله با مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.