روسای جمهور ترکیه و روسیه تلفنی درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه خصوصا پرونده‌های سوریه و منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در پایگاه اینترنتی خود نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روسی او دیروز تلفنی درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه پرونده‌های سوریه و منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند.

بخش ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مذاکرات اردوغان و پوتین طی یک گفت‌وگوی تلفنی صورت گرفت و اردوغان در این تماس خرسندی خود را از آغاز پرواز‌های روسیه و ترکیه از بیست و دوم ژوئن اعلام کرد.

دو طرف درباره اقداماتی مذاکره کردند که با هدف دستیابی به حجم تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری بین دو کشور در نشست کمیته مشترک اقتصادی - که قرار است سی ام ژوئیه برگزار شود - اتخاذ خواهد شد.

پیش از این کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، پوتین و اردوغان در این تماس درباره از سرگیری حمل و نقل هوایی و وارد کردن واکسن اسپوتنیک روسیه به ترکیه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

کرملین همچنین اعلام کرد، دو طرف با تاکید بر ادامه تماس‌های دو جانبه بر اهمیت تلاش‌های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه برای جلوگیری از تشدید تنش در ادلب سوریه و مبارزه با تشکل‌های باقیمانده تروریستی در این منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار