آئین بهره برداری از طرح های گاز رسانی به ۸ شهر، ۹۳ روستا و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور امروز در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  آئین بهره‌برداری همزمان طرح‌های گازرسانی به ۸ شهر، ۹۳ روستا و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمان صبح امروز ۳ تیر ماه در ارتباط تصویری  علی زینی وند، استاندار کرمان با  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار شد.

این آیین از شهرستان ارزوئیه و با حضور فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان ارزوئیه و تعدادی از مسئولان برقرار شد.

بر این اساس، گازرسانی به ۸ شهر عنبرآباد، دوساری، ارزوئیه، فاریاب، حور، زهکلوت، ریگان و گنبکی در قالب ۱۸ هزار خانوار شهری، ۹۳ روستا در قالب ۱۴ هزار خانوار روستایی و همچنین ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای هزار و ۲۲۶ کیلومتر شبکه و با هزینه‌ای بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان کرمان آغاز شد.

 رضا فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: جمعیت تحت پوشش گاز استان کرمان در بخش شهری به میانگین ۹۸ درصدی کشور رسیده است و طی هشت سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود:  طی پارسال ۱۳ شهر، ۲۳۹ روستا و ۲۷۰ صنعت استان کرمان در پوشش گازرسانی قرار گرفتند.

فلاح همچنین از افتتاح طرح‌های گازرسانی در ۵ شهر دیگر استان تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: ۳ هزار و ۳۳۰ روستا در استان واحد گازرسانی هستند که سال ۹۲ تنها ۲۵ درصد آن‌ها یعنی ۴۴۹ روستا از گاز لوله کشی بهره‌مند بودند و در پایان پارسال به هزار و ۴۳۳ روستا رسیده است.

او افزود: در بخش روستایی طی دولت یازدهم و دوازدهم با رشد ۲۰۰ درصدی گازرسانی در استان همراه بودیم و گاز یک هزار روستا در استان برقرار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در مجموع ۸۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا سال هزار و ۴۰۱ این میزان به ۹۵ درصد برسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار