مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: ۵۹۸ کلاس درس در مرحله اول در کردستان از طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در جلسه مشترک شرکت گاز استان کردستان، سازمان نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان وضعیت و نحوه اجرای طرح تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در سطح استان کردستان مورد بررسی قرار گرفت.

احمد فعله گری در مورد اهمیت سامانه گرمایشی مدارس گفت: هر سال با آغاز فصل سرما نگرانی‌ها از وضعیت سامانه گرمایش برخی مدارس مناطق غیربرخوردار و دور افتاده به دغدغه‌ای برای معلمان، مدیران مکان‌های آموزشی و پدران و مادران تبدیل می‌شود، دغدغه‌ای که رفع آن برای حفظ جان و ایمنی دانش آموزان بسیار ضروری است

او افزود: امروز با کوشش‌های دولت تعداد مدارسی که به سامانه‌های گرمایشی ناایمن و غیرمطمئن مجهز بوده خیلی کمتر شده، اما هنوز نیز بیم آن می‌رود که در یکی از مدارس روستایی و دورافتاده که همچنان از بخاری‌های غیرایمن استفاده می‌شود حادثه ناگواری روی دهد.

فعله گری به همکاری شرکت ملی گاز ایران با شرکت بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: با انعقاد سند همکاری مابین شرکت ملی گاز ایران و شرکت بهینه سازی مصرف انرژی بستر و زمینه همکاری بسیار مناسبی فراهم گردیده که می‌توان با بهره گیری از این تفاهم نامه سامانه گرمایشی غیر استاندارد استان کردستان را تبدیل به احسن کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش بیان کرد: این شرکت برای اصلاح و استانداردسازی موتورخانه منازل مسکونی و مراکز عمومی گام‌های بسیار مثبتی برداشته و با انجام سه کار عملیاتی شامل عایق کاری موتورخانه، نصب رسوب گیر و تنظیم مشعل زمینه ساز تحول عظیم در عرصه مصرف بهینه گاز طبیعی شده است.

فعله گری خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان کردستان هر گونه درخواست همکاری در زمینه‌های اشاره شده در مورد هوشمندسازی سامانه گرمایشی مدارس را با آغوش باز پذیرا بوده و تاکنون اقدامات برای استانداردسازی ۶۳ مدرسه استان در دست اقدام و بررسی‌های کارشناسی قرار دارد.

در ادامه دکتر ادهمی از سازمان تجهیز و نو سازی مدارس هدف این سازمان را ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای تحصیل دانش آموزان ذکر کرد و گفت: هدف تحویل سیستم‌های سالم و ایمن به مدارس ایجاد محیطی آرام و بدون استرس برای دانش آموزان است که در زمان تشکیل کلاس‌ها هم برای معلمان و هم دانش آموزان هیچ دغدغه‌ای جزء درس خواندن باقی نماند و دور از هرگونه حادثه تلخ و ناگوار باشد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد تا شروع فصل سرما این طرح در استان کردستان ضمن عملیاتی شدن به اتمام برسد و در فصل سرما و انشاالله پس از مهار ویروس منحوس کرونا و تشکیل حضوری کلاس‌ها محیطی استاندارد برای کادر آموزشی و دانش آموزان فراهم گردد.

لازم به ذکر است طبق اظهار نظر کارشناسان ۶۳ مدرسه و ۵۹۸ کلاس درس در مرحله اول در استان کردستان از طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس بهره خواهند برد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.