مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: امسال گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی جزء اولویت‌های شرکت گاز استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحد‌های صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقای شاخص‌های رفاه شده است.

اویادآور شد: در استان کردستان یک هزار و ۵۹۶ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پرمصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده‌اند که تاکنون ۷۰۲ واحد صنعتی با مصرف سالانه ۴۲ میلیون لیتر سوخت مایع، زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تاکید کرد و ادامه داد: با گازرسانی به تعداد ۷۰۲ واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد، ۵۰۶ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

او تاکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی، صنایع تولیدی را زیرپوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا هجدهم خرداد ماه سال جاری حدود ۴۲ میلیون لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که در مجموع از لحاظ تعداد ۴۴ درصد از صنایع را شامل می‌شود، ولی از لحاظ مصرف ۸۳ درصد از حجم جایگزینی را در برمی‌گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهداف گازرسانی به صنایع در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سراسر استان کردستان زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق پشتیبانی از صنایع در سال جاری و در قسمت تامین انرژی برای استان کردستان قابل دسترسی است که در سال جاری گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی جزء اولویت‌های شرکت گاز استان کردستان است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گازرسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.