حجت‌الاسلام صادقی:

احکام میانجی گری و داوری مبتنی بر عدل صادر شود

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور تاکید کرد: میانجیگران باید بر اساس عدل و داد، حکم و رای بدهند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور در آیین افتتاح "سازمان داوری تعاون"، "مرکز داوری و میانجی گری صنعت و معدن" و "مرکز هدایت" ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) و هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: حدود بیست میلیون نفر عضو تعاونی‌های کشور هستند و البته با لحاظ سهام عدالت این عدد بیشتر نیز خواهد شد. از سویی دیگر صنعت و معدن گستره بسیاری دارد؛ تولیدکنندگان برای کشور بسیار مفید هستند و فعالیت آن‌ها بسیار موثر است.

وی گفت: داوری سازمانی را همه می‌شناسند، هنگامی که موسسه‌ای عهده‌دار امر داوری می‌شود، این سازمان داوری شکل می‌گیرد و در این هفته مهم و گرامی توقیقی حاصل شد تا بتوانیم اولین سازمان‌های داوری را در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف کشور بیان کرد: پیش از این نیز مراکز داوری داشتیم، اما بسیار محدود بود و سرآغاز این فصل جدید نشانگر این خواهد بود که داوران زیادی زیرپوشش این مراکز قرار گیرند و وارد حوزه حل و فصل اختلافات مدنی شوند. البته کار در اینجا متوقف نمی‌شود و مراکز دیگری هم افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند نه اولین راه حل؛ ادامه داد: یکی از سیاست‌های مرکز توسعه حل اختلاف که پیگیری شده، این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و در جامعه کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: در امر ساماندهی، امور مربوط به حکمرانی، هدایت و توسعه متولی وجود نداشت که با همت آقای رییسی این امر اتفاق افتاد و این حوزه متولی پیدا کرد و این موضوع را پیش می‌برد و بر همین اساس ما نیز از چند ماه گذشته کار را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌هایی در حوزه میانجی‌گری آغاز شد و افرادی که موفق به دریافت پروانه شوند شروع به کار می‌کنند و این افراد در ۱۵ استان آماده شروع به کار هستند، در سایر استان‌ها نیز برنامه‌های گزینش آغاز شده است و به زودی آغاز به کار می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: میانجیگران باید بر اساس عدل و داد، حکم و رای بدهند. ما در حوزه داوری مسئولیت سنگینی داریم تا مبادا کسانی که مشکلی داشتند، در داوری برنده شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار