طی تفاهم نامه‌ای با منابع طبیعی،از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران محیط زیست و منابع طبیعی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به همکاری‌های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب استان پیرامون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، گفت: در همین زمینه تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا از ظرفیت‌های دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی مازندران برای پذیرش «همیار طبیعت» استفاده کنیم.

او با تأکید بر اینکه باید این موضوع فرهنگسازی شود، افزود: در صدد هستیم تا به صورت ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

سعدی پور گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما امکان بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع وجود دارد و همین امر سبب شده تا بتوانیم از ظرفیت وجودی دانش آموزان مازندرانی در راستای فرهنگسازی به منظور توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع بهره‌مند شویم.

او افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه بسیار مهم منابع طبیعی و محیط زیست اثرگذاری مثبت داشته و از این منابع و مواهب الهی نهایت بهره را ببریم.

سعدی پور نیز با قدردانی از روحیه تعامل و همکاری آموزش و پرورش مازندران در حوزه منابع طبیعی، گفت: یکی از سیاست‌های مهم سازمانی ما بحث آموزش و ترویج است و یکی از اهداف ما این است تا این موضوع را از مدارس آغاز کنیم.

عبدالرضا سنگاری مدیر کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر گفت: با رویکردی مثبت تفاهم نامه‌ای تنظیم شده است و امیدواریم بتوانیم تمامی دانش آموزان سراسر استان را تحت پوشش قرار دهیم و برای آن‌ها کارت «همیار طبیعت» صادر کنیم تا بتوانیم در زمینه مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی کار پایه‌ای و بنیادین صورت بگیرد.

او افزود: اجرای این طرح کمک حال مردم منطقه خواهد شد و دانش آموزان مازندرانی به عنوان مروجان اصلی و پایه‌ای کار‌های بسیار بزرگی انجام دهند و دغدغه‌ها و نگرانی ما در زمینه آتش سوزی ها، قاچاق چوب و تجاوز به منابع طبیعی و عرصه‌ها را به حداقل می‌رساند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.