نشست خبری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ با محوریت «قرآن، امید، زندگی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری طرح قرآنی ۱۴۵۵ با محوریت «قرآن، امید، زندگی» با حضور جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها، روز سه شنبه ۱ تیرماه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

شیخ اکبری گفت: امسال طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ برگزار می‌شود؛ این طرح با مشارکت نهاد‌های مختلف با شعار محوری قرآن، امید، زندگی از ۵ تیرماه آغاز و تا ۱۲ شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: شورای سیاست گذاری در ذیل این طرح تشکیل شد و وظیفه اصلی این شورا بحث محتوا بود. سال گذشته طرح قرآنی با محوریت خانواده برگزار و و با استقبال مواجه شد. به همین دلیل قرار شد امسال هم موضوع خانواده ادامه داشته باشد.

شیخ اکبری عنوان کرد: ۱۰ هفته طرح قرآنی را خواهیم داشت و در هرهفته به یک موضوع می‌پردازیم. همچنین در هر روز به یک سوره پرداخته می‌شود. ما سعی کردیم موضوعات روز را انتخاب کنیم که مسئله مردم باشد.

ارزانی رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این نشست خبری گفت: امسال شعار بسیار زیبایی برای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ انتخاب شده است. مقام معظم رهبری فرموده اند که قرآن را وارد زندگی خود کنید تا در جای جای زندگی شما مشهود باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور توضیح داد: ما خیلی مواقع قرآن را حفظ کرده ایم؛ ولی مهم‌تر از آن انس با قرآن کریم است. اینکه واقعاً قرآن وارد زندگی ما شود، مهم است. این وارد زندگی شدن شعار امسال است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

وی افزود: شاید یکی از مزیت‌ها و برتری‌های طرح ملی قرآن ۱۴۵۵ نسبت به سال گذشته، این باشد که برای فعالیت در عرصه هنری و فرهنگی ورود خیلی خوبی داشتیم. این جشنواره به هفت حوزه شامل خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چند رسانه ای، گرافیک و داستان نویسی و نقاشی می‌پردازد.

در ادامه، مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مهمترین اتفاق طرح ملی قرآنی 1455، در کنار همه مزایا، معنویت و محوریت محتوایی که دارد، حضور همه ارکان فعالیت‌های قرآنی در کشور است. جامعه آموزش و پرورش هم یکی از مخاطبان این طرح هستند که امسال با میلاد امام رضا (ع) همزمان شده است.

وی عنوان کرد: از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم که با تمام ظرفیت هایمان از برگزاری این طرح قرآنی حمایت می‌کنیم. پایگاه‌های تابستانی، مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش و شبکه سراسری شاد در خدمت این طرح خواهند بود. همچنین قرارگاه مجازی قرآن و عترت نماز با ۱۷ کانال در کنار طرح قرآنی 1455 است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.