مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت ملخ بومی از ابتدای امسال در کشتزارها و باغهای این استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه‌های استان صورت میگیرد.

او با بیان اینکه پایش‌های کنترلی برای شناسایی کانون‌های این آفت همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون نسبت به شناسایی ملخ غیربومی و مبارزه با آن در استان اقدامی نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین مبارزه با آفت ملخ به ترتیب در شهرستان سبزوار با هزار و ۵۰۰ هکتار و شهرستان خوشاب با هزار و ۱۰۰ هکتار ثبت شده است.

حلاجنیا، ملخ بومی خراسان رضوی را شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی دانست و بیان کرد: رصد و پایش کانون‌های ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.

او تصریح کرد: با این وجود، کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند تا در صورت مشاهده تحرک آفت گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی برای مبارزه با این حشره اطلاع دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: اطلاع رسانی سریع و به هنگام کشاورزان، عشایر و چوپانان موجب میشود اقدام سریع و مناسبی در نخستین مرحله شکل گیری کانون ملخ انجام شده و مبارزه موثر برای ریشه کنی آفت انجام شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.