مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت سن مادری غلات در ۶۶ هزار هکتار از گندمزارها و جوزارهای استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰۰ کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و همچنین ۲۰۰ کارشناس طرح بسیج به صورت روزانه تمامی مزارع غلات استان را پایش و در صورت آلودگی به آفت سن غلات اطلاع رسانی و مورد را تا نتیجه گیری نهایی پیگیری می‌نمایند.

او افزود: عملیات مبارزه با آفت در خراسان رضوی توسط سمپاش‌های پشت تراکتوری توربو لاین و پهپاد در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان‌هایی که بیشترین سطح مبارزه با این آفت را تا کنون داشته‌اند تربت‌جام، نیشابور، مشهد و جغتای هستند.


بیشتربخوانید


حلاج نیا با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن مادری بیان کرد: با مبارزه به موقع با این آفت در مرحله مادری می‌توان جمعیت آن را به حداقل رساند بنابر این به کشاورزان و غلات کاران جو و گندم توصیه می‌شود که با این آفت به صورت جدی در مرحله سن مادری مبارزه کنند.

او تصریح کرد: اگر کشاورزان این آفت را در این مرحله کنترل نکنند علاوه بر این که می‌تواند از جوانه مرکزی گندم استفاده و میزان خوشه را در واحد سطح کاهش دهد می‌تواند با انجام عملیات تخم‌ریزی جمعیت سن پوره و افزایش جمعیت خود خسارت وارده به محصول گندم را افزایش و کیفیت آرد تولیدی را کاهش دهد.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.