رسول صدرعاملي كارگردان و فيلمنامه نويس سينما معتقد است جوايز جشنواره فيلم فجر ارزش زيادي دارد و آرزوي هر سينماگري رسيدن به اين جايزه است اما مهم‌تر از اين‌ها، ارتباطي است كه مخاطب با اثر سینمایی برقرار مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رسول صدرعاملي كارگردان فيلم «من ترانه پانزده سال دارم» در گفت‌وگو با روابط عمومي سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با اشاره به حضور آخرين اثرش در بخش مسابقه سينماي ايران، گفت: فيلمبرداري «در انتظار معجزه» نزديك به دو ماه طول كشيد. 70 درصد كار داخل قطار فيلمبرداري شد، يعني چيزي حدود 43 روز در قطار تصويربرداري كرديم. در حال حاضر فيلم نسخه نهايي فيلم در مرحله آماده شدن و تبديل به نسخه 35 میلی متری است.

وي ادامه داد: سال گذشته همين موقع‌ها فيلمبرداري كار را در زمستان شروع كرديم. اين فيلمنامه از ميان هفت طرح‌ اصغر فرهادي به دست ما رسيد و اين كار يكي از همان هفت طرح است.

صدرعاملي در مورد ساخت سه گانه با موضوعيت زيارت امام رضا (ع) توضيح داد: قرار نبود از ابتدا اين فيلم‌ها به صورت سه گانه ساخته شود. اولين فيلمنامه‌اي كه ذهن من را به خودش مشغول كرد فيلم «شب» بود كه در جشنواره فيلم فجر هم روي پرده رفت و در جشنواره‌هاي مختلف داخلي و خارجي شركت كرد و توانست جوايز متعددي را به دست بياورد. بعد از آن فيلم «هر شب تنهايي» را ساختم كه فكر مي‌كنم دو سال گذشته توليد آن آغاز شد. زمستان سال 89 هم فيلم «در انتظار معجزه» را كليد زديم و يادم مي‌آيد پيش توليد اين فيلم خيلي طول كشيد. البته عنوان اين فيلم ابتدا «شب و قسم به دلتنگي» بود كه بعد از گذشت زمان به اين نتيجه رسيدم كه عنوان فعلي براي آن مناسب‌تر است.

وي در خصوص انتخاب بازيگر اظهار كرد: بازيگراني كه مورد نظر من بودند با بازيگران فعلی فاصله چنداني نداشتند و تقريبا ترکیب بازیگران فیلم برایم قابل قبول بود و در نهايت از كليت این بخش كار راضي هستم.

كارگردان فيلم «زندگي با چشمان بسته» همچنين افزود: هميشه كارهاي آخرم را بيشتر از ديگر كارهايم دوست دارم. به نظرم وقتي يك كاري تمام مي‌شود ديگر قرار نيست مدام مورد تحليل و بررسي قرار بگيرد. آن كارها زندگي خودشان را مي‌كنند و بايد به موفقيت‌هاي اثر جديد فكر كرد.

وي بيشترين دغدغه‌‌ خود را ارتباط تماشاگر با «در انتظار معجزه» و لذت او از این اثر دانست و در پايان در خصوص انتظار جايزه دادن به اين فيلم، خاطرنشان كرد: جايزه براي من مهم است اما فكر نمي‌كنم اين فيلم جايزه‌اي ببرد. البته من به بردن جايزه اميدوارم اما مسئله اصلی من نیست. در واقع می‌توانم بگویم که به‌خصوص در کار اخیرم، بيشتر از جايزه برايم تجربه‌گرايي مهم بوده و حین ساخت این اثر، تجربه‌هاي خوبي به دست آورده‌ام.

اين فيلم داستان زن و شوهری میانسالي را روايت مي‌كند که اختلافات‌شان در حد نفرت، آنها را از یکدیگر دور کرده و به هیچ ترحمی چشم دیدن یکدیگر را ندارند و در سفری طولانی به تماشا می‌نشینیم كه...

از عوامل سازنده «در انتظار معجزه» می‌توان به تهیه کننده: سيدكمال طباطبايي و رسول صدرعاملي، فيلمنامه: رسول صدرعاملي و كيارش اسدزاده، فيلمبردار: مرتضي هدايي، تدوين: هايده صفي ياري، صداگذار: محمدرضا دلپاك، صدابردار: وحيد مقدسي و چهره پرداز: محمد قومي اشاره کرد.

در اين فيلم حميد فرخ نژاد، بيتا فرهي، پريوش نظريه و مهتاب گيتي فروز بازي مي‌كنند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.