زالی گفت:در هفته چهارم خرداد ماه ۳.۳ رشد مراجعین سرپایی را داشتیم که نشان می‌دهد استان تهران در شرایط شکننده‌ای است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: در هفته سوم خرداد فرآیند کاهشی ویروس کرونا متوقف شده است. در هفته چهارم خرداد ماه ۳.۳ رشد مراجعین سرپایی را داشتیم که نشان می‌دهد استان تهران در شرایط شکننده‌ای است.

وی ادامه داد: علی رغم افزایش مراجعین سرپایی، ثبات بستری‌ها و مرگ و میر در گروه سنی بالای ۷۰ سال با کاهش روبرو بوده است. میزان مرگ و میر نسبت به ابتدای فروردین ماه ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است و نشان دهنده افزایش مراقبت‌ها در بیمارستان‌ها و اثر بخشی واکسن است. تاکید ما بر این است که با تامین واکسن بتوانیم گروه‌های هدف واکسیناسیون را انجام دهیم.

زالی تصریح کرد: در هر ۵ نقطه شهر تهران افزایش تعداد مراجعین سرپایی و بستری را داریم و در بین شهرستان‌ها هم در شهریار مقداری افزایش داریم. اما در شهر‌های قدس، ملارد و بهارستان نسبت به هفته قبل کاهش آمار را تجریه کرده ایم و شهر‌های زرد هستند و بقیه شهر‌های استان تهران در وضعیت نارنجی هستند.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که از یک پلتفرم ثابت هر دو دوز واکسیناسیون انجام شود و تا جایی که امکان دارد تلاش بشود تا از همان شرکتی که دوز اول تزریق شده، دوز دوم هم تزریق شود و فعلا هم استراتژی در وزارت بهداشت همین است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران افزود: دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک با هم متفاوت است و هیچ واکسنی جایگزین دوز دوم نخواهد شد و دوز اول و دوم هم نمی‌توانند جایگزین هم شوند. مطالعات اخیر در مورد بعضی از واکسن‌ها نشان می‌دهد که فاصله گذاری بیشتری توصیه شده است مثلا در واکسن آسترازنکا پیشنهاد مجامع جهانی ۱۲ هفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، واکسیناسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار