خریداری ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری از یکم تیرماه از آنان خریداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان از یکم تیرماه از آنان خریداری خواهد شد.

او افزود: با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها در استان و براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی امسال ۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید می‌شود که اداره کل غله و خدمات بازرگانی آمادگی خرید این میزان گندم را دارد.


بیشتر بخوانید


قنبری اضافه کرد: برای خرید این میزان گندم ۱۵ مرکز خرید تضمینی در شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کوهرنگ، بن، فارسان و سیلو فرخ‌شهر مشخص شده است.

او نیاز ماهانه گندم در چهارمحال و بختیاری را ۱۰ تا ۱۱ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: امسال خرید تضمینی گندم براساس کیفیت به‌طور میانگین ۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم است.

قنبری گفت: هزینه‌های مربوط به خرید گندم ۱۰ تا ۳۰ روز بعد از تخلیه بار، به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او افزود: هم‌اکنون ۱۱ هزار تن گندم در سیلوی فرخشهر و انبار کارخانه‌های آرد چهارمحال و بختیاری موجود است که نیاز استان تا مردادماه امسال را تامین می‌کند.

قنبری اضافه کرد: اکنون یک‌هزار و ۵۰۰ تن برنج، چهار هزار و ۹۱۳ تن شکر سفید، ۶ هزار و ۳۵۲ تن شکر خام و یک‌هزار و ۴۲۲ تن روغن در انبار‌های ذخیره کالا‌های اساسی ذخیره شده است.

او ادامه داد: مصرف آرد بخش صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری ماهانه چهار هزار تن، حوزه روستایی سه هزار و ۳۰۰ تن و بخش شهری سه هزار و ۶۰۰ تن است.

قنبری گفت: هم‌اکنون حواله حمل و تخلیه ۲۵ هزار تن گندم از خوزستان، پنج هزار تن از فارس و ۹ هزار تن از خارج کشور برای چهارمحال و بختیاری صادر شده که در حال حمل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار