دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: شهرستان قاین رتبه اول واکسیناسیون کرونا را در استان دارد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در استان شهرستان قاین با بیش از ۳ هزار و ۱۰۳ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارای رتبه اول واکسیناسیون کرونا در استان است.

او افزود: در رتبه‌های بعدی از نظر پوشش واکسیناسیون به ترتیب شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس، بیرجند، زیرکوه، بشرویه، سربیشه، خوسف، درمیان، و نهبندان قرار دارند.

شریف زاده با اشاره به میزان واکسیناسیون در استان اظهار کرد: هم اکنون ۷/۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط در استان واکسینه شده اند که این شاخص در کشور ۹/۶ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزار و ۵۱۰ دُز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم دریافت کرده است که از این تعداد ۷۰۰ دُز سهمیه مرکز استان و ۸۱۰ دُز سهمیه شهرستان‌ها است.

او بیان کرد: با تزریق دز دوم این واکسن، اکنون ۱۷۶ نفر در بیرجند، ۲۴ نفر در فردوس و ۴ نفر در بشرویه با واکسن اسپوتنیک، واکسینه شده اند.

شریف زاده ادامه داد: این واکسن‌ها به افرادی که ۳۰ روز قبل دُز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند تعلق می‌گیرد که غالب آن برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان و همچنین گروه‌های سالمندان و بیماران خاص استان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.