معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ورود محموله‌های جدید نوبت دوم واکسن کرونا به خراسان جنوبی خبر داد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اشاره به این که نزدیک به هزار و ۵۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک در نوبت دوم واکسیناسیون وارد استان شده است گفت: از روز یک شنبه یا دوشنبه مراحل توزیع و تزریق این واکسن در استان آغاز می‌شود.

او افزود: افرادی که نوبت اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند منتظر پیامک یا تماس همکاران شبکه بهداشت و درمان استان برای دریافت نوبت دوم این واکسن باشند.

مهدی زاده اظهار کرد: آخر این هفته محموله جدید واکسن چینی سینوفارم که تعداد زیادی از هم استانی‌ها دوز اول این واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت نوبت دوم وارد استان می‌شود و مراحل توزیع و تزریق آن پس از ورود محموله شروع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۳ نفر کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱ نفر نامساعد است و در شبانه روز گذشته نیز مورد جدیدی از فوت در بین بیماران مبتلا به کرونا ثبت نشده است.

مهدی زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۲۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۴ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.