معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۴۰بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۷ آزمایش تشخیصی کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۰بیمار جدید شامل ۱۰بستری و ۳۰مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱۸مورد از بیرجند، ۱۲مورد قاین، ۹مورد از نهبندان و یک مورد جدید مبتلا به کرونا در زیرکوه شناسایی شد.

مهدی زاده ادامه داد: همزمان در شبانه روز گذشته از ۱۷۴ تست سریع کرونا ۳۴بیمار جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر ۱۹۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۵نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر نامساعد است.

او افزود: در شبانه روز گذشته ۴۴بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۴بیمار شامل ۱۳بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰هزار و ۶۰۶بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته او تا روز  گذشته ۶۰هزار و ۵۶تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱هزار و ۵۸۰بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۴۲هزار و ۸۷۹نفر در استان واکسن کرونا در نوبت اول و ۶هزار و ۴۹۰نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۰۹نفر افزایش یافت.

انتهای پیام /  ط ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.