مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از پایش سلامت مسافرین از پایانه مرزی ماهیرود با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اهمیت اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۲ هزار و ۸۶۴ مسافر از مرز ماهیرود تردد داشته اند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد  هزار و ۵۲۳ نفر وارد کشورمان شده اند افزود:  ۷۰۲ تست سریع و ۹۲ تست کرونا توسط پرسنل پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرز ماهیرود و همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر استان از مسافران گرفته شده  و در مجموع ۲ مورد تست مثبت مشاهده شده است.

او افزود: برای قطع ویروس کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ارائه آموزش‌های لازم به افراد، فعالان در پایانه مرزی ماهیرود و سایر دستگاه‌های مستقر را اولویت قرار دهیم.

جلال زاده با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و محصولات آموزشی در مرز ماهیرود، اظهار کرد: در این به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مستقر در مرز و جلسه ملاقات مرزی با مسئولان گمرک شیخ ابونصر فراهی کشور افغانستان، هماهنگی‌های لازم در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: بازدید‌های دوره‌ای از مجتمع خدماتی، رفاهی، ضدعفونی نمودن روزانه سالن‌های مسافری و تجاری در پایانه مرزی ماهیرود را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داده ایم.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.