مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بوشهر گفت: پرونده سازی برای ۲۵۰ بنا در چهار محله قدیمی این شهر، برای ثبت در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرزانه اسپرغم مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: با مطالعه بر روی ۲۵۰ بنای دارای ارزش چهار محل تاریخی دهدشتی، کوتی، بهبهانی و شنبدی در بافت تاریخی بوشهر، کار پرونده سازی آن‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

او افزود: ارزیابی این موضوع نزدیک به یک ماه زمان نیاز دارد که از نظر ویژگی‌های تاریخی، هنری، معماری و فرهنگی شناسایی می‌شوند و با ثبت در فهرست آثار ملی، برابر ضوابط قانونی مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر ادامه داد: ثبت این بنا‌ها هیچ خللی در مالکیت و یا تصرف ابنیه ایجاد نمی‌کند و با ثبت آن‌ها اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان علاوه بر مساعدت فنی و کارشناسی در حفاظت و تعمیرات، بخشی از هزینه‌های مربوطه را نیز پرداخت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


اسپرغم با اشاره به کمک به حفظ ارزش‌های نهفته این پهنه، احیا، ساماندهی و رونق همه جانبه بافت تاریخی با ثبت ابنیه‌ها بیان کرد: انجام چنین کاری مزیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد و به‌عنوان عاملی موثر نقش خود را برای ایجاد توسعه پایدار شهری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.