مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر گفت: دستگاه‌های متولی پس از تخریب بخشی از کف‌سازی‌ بافت تاریخی شهر بوشهر، آن را ترمیم نکرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در جلسه ای با هماهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر، بیان کرد: بافت تاریخی این شهر به وسعت ۳۸ هکتار، دارای بیش از هزار پلاک خانه است که نشان می‌دهد این پهنه، چه قابلیت بالایی دارد و در همین زمینه امسال تمرکز ویژه ما بر ساماندهی این بافت خواهد بود.

او با اشاره به شناسایی ۴۰۰ پلاک ارزشمند در بافت تاریخی بوشهر، افزود: تاکنون ۸۰ پلاک از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که برای معرفی بهتر، نیازمند حضور همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، در زمینه خدمات رسانی و ایجاد تأسیسات شهری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به آماده بودن طرح تفصیلی بافت تاریخی بوشهر، ادامه داد: این طرح آماده ابلاغ است و تاکنون عمارت‌های دهدشتی، کازرونی، علوی، طاهری، مبارکی، رشیدی، هفته، موزه تجارت دریایی(عمارت ایرانی)، مدرسه تاریخی گلستان و بازار قدیم مرمت شده‌اند و بیشتر این بناها پس از واگذاری با کاربری اداری، موزه‌ای و فرهنگی فعال هستند.

ارسطو زاده، مرمت دیگر عمارت‌ها و ساماندهی محیطی بافت تاریخی شهر را خط مشی میراث فرهنگی خواند و اجرای کف‌سازی و ساماندهی مناطقی از بافت را یکی از کارهای ارزشمند در سال‌های گذشته دانست.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: دستگاه‌های متولی با تخریب بخشی از این کف‌سازی‌ها برای ایجاد تأسیسات اقدام کرده‌اند که ترمیم نشده است و پیگیر این موضوع هستیم تا اصلاحات انجام گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اولویت ارائه تسهیلات برای احیای بافت تاریخی بوشهر را حرکتی مثبت ارزیابی کرد و گفت: سعی ما بر این است در کنار دیگر دستگاه‌های متولی، کیفیت و استاندارد سکونت در بافت بهبود یابد که این موضوع هم به انگیزه بیشتر مالکان برای مرمت و تثبیت کمک می‌کند و هم در موضوع گردشگری و اشتغال می‌تواند نقشی پر رنگ داشته باشد.

ارسطوزاده تاکید کرد: چشم‌انداز ما ثبت بافت تاریخی بوشهر در فهرست میراث جهانی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.