در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

در نظرگرفتن جرایم سنگین برای پزشکان جعلی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: برای افراد متخلف که با مدارک جعلی طبابت می کنند،جرایم سنگینی در نظر گرفته می شود.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پزشکان جعلی اظهار کرد: در حال حاضر برخی افراد از مدارک پزشکان به طور جعلی برای گذراندن زندگی و درآمدزایی خود استفاده می کنند. این افراد سودجو با داشتن  مدرک جعلی تبلیغ کرده و مردم را به سمت خود می کشانند، همچنین هزینه های زیادی هم از آن ها دریافت می کنند.  

او گفت:  متاسفانه برخی از سامانه‌ها و کسب وکار‌های حوزه دیجیتال بدون اجازه از پزشکان تصاویر آنان را از سایت نظام پزشکی برداشته و مورد استفاده قرار می‌دهند که این کار مصداق تخلف است و در صورت شکایت پزشکان این اقدام جرم محسوب شده و قابل پیگیری است.

جهانگیری بیان کرد: مردم نباید بدون کسب اطلاعات دقیق به چنین افرادی اعتماد کرده و سلامتی خود را دست آن ها بسپارند؛ البته این نوع کلاهبرداری ها در بین خدمات زیبایی مانند تزریق بوتاکس و ژل بیشتر است. برای این افراد متخلف نه تنها جریمه مالی بلکه حبس  هم جزو جرایم آن ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.