مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید داخلی دستگاه تنفسی قابل حمل برای اولین بار در ایران خبر داد.

آیدین اسلام‌لو مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما موفق به تولید ۴۰۰ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفسی انفرادی) شد که تست‌های بالینی آن انجام شده است و امیدواریم بتوانیم پرونده نهایی آن را دریافت کنیم تا به طور انبوه این محصول وارد بازار شود.

اسلام لو افزود: در شرایط کنونی  با همان مجوز‌های اولیه آماده هستیم تا این ۴۰۰ دستگاه را به مجموعه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی واگذار کنیم.

 مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه در تیم ما، طراح اصلی این دستگاه فردی دندانپزشک و مهندس الکترونیک است، اظهار کرد: به طور کلی تیم ما یک تیم ۱۰ نفره است که در رشته‌های مختلف الکترونیک، طراح صنعتی، رشته مهندسی پزشکی و رشته‌های فنی و تولیدی تحصیل کرده‌اند و کار‌های طراحی صنعتی این محصول را انجام داده اند.

او با اشاره به اینکه کار ما صفر تا ۱۰۰ تولید داخلی و ۷۰ درصد کارمان بومی سازی و ایرانی است، بیان کرد:  تمام اتصالات دستگاه ونتیلاتور در  شرکت به تولید رسیده است.

اسلام لو ادامه داد: می‌توانیم اشتغال زایی خوبی در این زمینه داشته باشیم و هرچه تقاضا بیشتر باشد ما هم تولید بیشتری را خواهیم داشت؛ بنابراین اگر مجوز‌های لازم را برای تولید و پخش در بازار دریافت کنیم در اشتغال زایی عملکرد بهتری ارائه خواهیم داد.

 مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه تا به حال این محصول هیچ نمونه داخلی و خارجی نداشته است، افزود: این توان را داریم که ونتیلاتور تولیدی مان را صادر هم کنیم؛ با توجه به اینکه این دستگاه یک سال است که تولید شده انتظار داریم تا حمایت‌ها و همکاری‌های لازم برای تولید انبوه  آن به بازار انجام شود.

او گفت: مهمترین مزیت این دستگاه پرتابل بودن و فیلتراسیون متفاوت آن است همچنین این دستگاه علاوه بر قابلیت درمان، قابلیت این را دارد تا فرد را در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار