ملکی فر از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای شرکت‌هایی که در حوزه مقابله با کرونا فعالیت کردند، خبر داد.

سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص یافته گفت: در سال ۹۹ هدف صندوق نوآوری و شکوفایی، اختصاص چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان بوده است و با پایان یافتن سال ۹۹، از این عدد هم عبور کرده ایم و خوشحالیم که در خدمت شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

او درباره شرکت‌های حوزه مقابله با کرونا توضیح داد: سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، خیلی سریع فراخوانی را برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشورمان مبنی بر ارائه محصولات مناسب در راستای مدیریت اثربخش این ویروس و کمک به نظام سلامت، ارسال کردیم تا طرح هایشان را با ما در میان بگذارند.

او ادامه داد: شرکت‌های زیادی در این فراخوان شرکت کردند و در مجموع ما ۶۲ شرکت را داشتیم که در حوزه کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور، اکسیژن ساز، ماسک‌ها و مواد ضدعونی کننده و حتی اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های نرم افزاری مدیریت این بیماری توانستند موثر باشند و ما با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، توانستیم به این شرکت‌ها کمک کنیم تا یاری گر نظام سلامت باشند.

ملکی فر ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جدید برنامه‌هایی را برای کمک به شرکت‌های آسیب دیده تدارک دید. این تسهیلات در چند نوبت و با نرخ ۹ درصد، ویژه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری، شرکت‌های خلاق بود و به آن‌ها پرداخت شد و این تسهیلات مقابله با کرونای ما از مرز ۵۰۰ میلیون تومان عبور کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار