رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مستقیم به شرکت‌ها پرداخت کرده ایم

وحدت در مراسم رونمایی از ۱۸ محصول استارت آپی نانویی درباره میزان تسهیلات مالی و نحوه حمایت‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از محصولات ۱۸ استارت‌آپ در نمایشگاه نانو استارت‌آپ گفت: بعضی شرکت‌های دانش بنیان وجود دارند که نسبت به مابقی شرکت‌ها سطح بلوغ بیشتری دارند. این شرکت‌ها می‌توان با دریافت وام و تسهیلات از صندوق نوآوری و معاونت توسعه پیدا کنند و گسترش یابند.

او ادامه داد: میزان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ترقی ویژه‌ای داشته و امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مستقیم به شرکت‌ها پرداخت کرده ایم.

وحدت ادامه داد: بعضی شرکت‌ها هستند که تازه شروع بکار کردند مانند استارت‌های حوزه فناوری که امروز هم از استارت حوزه نانو رونمایی شد. این استارت آپ‌ها بسیاری پیشرو هستند و محصولات جدیدی به نمایش گذاشتند، اما این شرکت‌های خیلی جوان هستند و آمادگی این که تسهیلات دریافت کنند ویا در ساختار وام گرفتن قرار بگیرند هنوز در آن‌ها ایجاد نشده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این شرکت‌ها در زیست بوم فناور و به اصطلاح سایر کشور‌های موفق نیازمند سرمایه گذاری ریسک پذیر یا خطر پذیرهستند. این برنامه در خیلی از کشور شکل گرفته، اما در ایران به صورت جدی پیگیر نمی‌شود.

او درباره رویداد‌های دوشنبه‌های استارت آپی گفت: امروز شاهد بیستمین رویداد دوشنبه استارت آپی بودیم. این رویداد به شکلی طراحی شده است که شرکت‌های تازه متولد شده دارای محصول جذابی دارند جذب سرمایه می‌کنند. این استارت آپ‌ها توانایی مالی کافی یا رشد یافتگی کافی برای دریافت وام را ندارند و نیازمند سرمایه گذاری جسورانه هستند.

او توضیح داد: اگر خود شرکت ویا یک بخش غیر دولتی بیست درصد از سرمایه مورد نیاز آن‌ها را تامین کند، صندوق هشتاد درصد مابقی را پرداخت می‌کند. این مکانیسم در همه دنیا صورت می‌گیرد. عدم مداخله مستقیم و تزریق پول تحریک کننده به اکو سیستم یک مکانیسم جا افتاده در کشور‌های موفق در این زمینه است.

وحدت ادامه داد: در این بیست رویداد دوشنبه‌های استارت آپی نزدیک به ۱۲۵ استارت آپ شرکت کردند که نزدیک ۲۵ تا از این استارت آپ‌ها جذب سرمایه کردند. صندوق نوآوری نیز بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این استارت آپ‌ها پرداخت کرده است.

وحدت درباره سال آینده نیز گفت: حتما سال آینده همین برنامه را با قدرت ادامه می‌دهیم. الان عامل‌های مجاز ما برای سرمایه گذاری صندوق‌های پژوهش فناوری هستند، در یک ماه اخیر نیز شتاب دهنده‌ها هم اضافه شدند. مجموع این فعالیت‌ها باعث توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر می‌شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار