آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا استان بوشهر را به محض اعلام رسمی به اطلاع مخاطبان خواهیم رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ساعت ۷ صبح جمعه ۲۸ خرداد در استان بوشهر آغاز شد و تا ساعت ۲ بامداد امروز شعب اخذ رای فعال بودند.

هنوز نتایج رسمی این دو انتخابات در استان بوشهر اعلام نشده است و آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود خبرهای غیررسمی است.

 به محض دریافت اطلاعات رسمی در این زمینه آن را به اطلاع خواهیم رساند.

دیشب گراوند استاندار بوشهر و ایرانی رئیس ستاد انتخابات استان در ساعات پایانی رای‌گیری از مشارکت خوب مردم در انتخابات قدردانی کردند.

۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفری استان بوشهر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد بودند؛ شامل ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن.


بیشتر بخوانید


۸۷۸ شعبه اخذ رای، آراء مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ۹۱۷ شعبه نیز آراء مردم در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را جمع آوری کردند.

۲۵ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس، ماموران نیروی انتظامی و ... برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را در استان بوشهر بر عهده داشتند.

انتخابات شورای شهر فقط در شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک بود و بر این اساس ۹۳ شعبه اخذ رای الکترونیکی در این شهر در نظر گرفته شد.

نامزد‌های انتخابات شورای شهر در ۴۰ شهر و برای احراز ۲۱۰ کرسی اصلی شامل ۳۶ شورا با ۵ کرسی، ۳ شورا با ۷ کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی با هم رقابت کردند.

نامزدهای انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها نیز در این استان برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی با هم رقابت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.