مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم کرمان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مردم استان کرمان در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بصیری رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه هنوز آمار تجمیعی اعلام نشده است و در پایان از طریق وزارت کشور اعلام می‌کنیم، گفت: تمام شعب اخذ رای ما از ساعت ۷ صبح آمادگی کامل داشته اند.

او افزود: با گرم شده هوا در ظهر افت نسبی داشتیم، تا ظهر ۲۶ درصد رای خود را در صندوق‌ها ریختند و با خنک شدن هوا تا ساعات ۱۷ موج جمعیت و مشارکت بالا رفت، به طوری که در هر یک ساعت، حدود ۱۰۰ هزار نفر رای می‌دادند.

بصیری تصریح کرد: در انتخابات سیزدهمین ریاست‌جمهوری اسلامی در استان کرمان، یک میلیون و سیصد و بیست یک هزار و ۲۷۵ تعرفه صادر شده است که نشان از بیش از ۶۰ درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

او افزود: در انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۵۹ درصد مشارکت داشتند.

بصیری با اشاره به اینکه ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات استان کرمان حضور داشتند، تصریح کرد: سنین ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین فراوانی را در میزان مشارکت داشتند، به طوری که ۵۰ درصد مشارکت در همین سنین صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: خوشبختانه با توزیع دقیق تعرفه‌ها، هیچ کمبودی در این زمینه نداشتیم.

بصیری با اعلام اینکه سلامت و امنیت انتخابات به خوبی رعایت شده است، افزود: در استان کرمان از ساعت ۲ بامداد شمارش آمار ریاست جمهوری و شورا‌ها شروع شده و رو به پایان است و تا ظهر آمار ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

او از مردم استان کرمان که پاسخی دندان شکنی به دشمنانی که گفته بودند پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ضعیف شده است، داده بودند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به میزان مشارکت شهرستان های استان کرمان در انتخابات اشاره کرد و گفت: اروزییه ۷۳ درصد، انار ۶۵ درصد، بافت ۷۳درصد، بردسیر ۷۰درصد، بم ۵۱درصد، جیرفت۵۶ درصد، رابر ۸۹ درصد، راور۷۲ درصد، رفسنجان ۵۴ درصد رودبار ۷۵ درصد، ریگان ۷۵ درصد، زرند ۷۲ درصد، سیرجان ۵۵ درصد، شهربابک ۶۲ درصد، عنبرآباد ۷۰درصد، فاریاب ۸۰درصد، فهرج ۵۳ درصد، قلعه گنج،۷۰درصد، کرمان، ۵۰ درصد، کوهبنان ۷۳ درصد، کهنوج ۶۶ درصد، متوجان ۷۴ درصد نرماشیر ۵۱ درصد مشارکت داشته اند.

بصیری به ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: امروز ستاد کرونا برگزار نمی‌شود.

او تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج و منوجان قرمز هستند و ۱۱ شهر استان نارنجی و ۹ شهر زرد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار