بانوان سیستان و بلوچستانی همچون گذشته با حضور به موقع و حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ضمن حفاظت از حق تعیین سرنوشت‌شان زمینه انسجام و توسعه بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران را میسر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  در روند تحول الگو‌های زندگی پدیده مشارکت سیاسی به عنوان سازنده فرهنگ و سیاست در هر جامعه‌ای به عهده افراد گوناگونی از آن جامعه قرار گرفته یکی از این گروه‌ها و افراد که طی سال‌های بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی برای مشارکت‌های سیاسی داشته و دارند بانوان هستند.

بانوان این مرزو بوم از آن زمان که فرزندان، همسران و پدرانشان را از زیر قرآن رد کرده و آب حیات بر گام‌های استوار آنان برای مبارزه و حضور در جبهه حق و باطل می‌ریختند دانستند و نشان دادند که این انقلاب بدون وجود و حضورشان در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهد بود.

یکی از این عرصه‌های مهم در سال ۱۴۰۰ و در انتخاباتی که چشم همه به آن است و دشمن برای کم رنگ کردنش تدارک‌ها دیده آنچنان مهم است که بانوان ایران زمین و سیستان و بلوچستان با حضور به موقع خود در این صفوف انتخابات دست در دست فرزندانشان چشمان نابکار دشمنان را هدف گرفته و در راه تعالی اسلام، انقلاب و کشورمان کوشیده‌اند.

گزارش زیر تنها توصیفی کوتاه از بانوانی است که امروز ۲۸ خرداد در صف‌های انتخابات برای مشارکت گسترده و حداکثری حضور یافته و به همگان نشان دادند زنان این مرزوبوم بویژه بانوان سیستان و بلوچستان چه قدرتمندانه برای سرنوشت خود و آینده فرزندانشان تصمیم می‌گیرند.

درخشش بانوان سرزمین نخل و آفتاب در انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۲۸ خرداد امسال در حالی برگزار می‌شود که بانوان سیستان و بلوچستانی از آغازین ساعات روز به عرصه انتخابات و مشارکت در آن همت گمارده و جا پای خود را در سرنوشت این کشور به مانند گذشته تثبیت می‌کنند.

فاطمه شهرکی از بانوان زاهدانی است که دست در دست کودک خردسالش در صف انتخابات ایستاده و از دلایل و انگیزه شرکتش در این انتخابات گفت: من به عنوان یک مادر و به تاسی از حضرت زهرا (س) و زینب (س) که به ما نشان دادند در تمام عرصه‌های اسلام باید مشارکت فعالانه داشته باشیم در این انتخابات حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: کودک خردسالم را با خود به انتخابات آورده‌ام تا به او نشان دهم برای وطن و برای انقلاب همواره باید در میدان بود تا نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر تعالی خود را طی کند.

شیدا نارویی بانوی دیگر بانوی زاهدانی نیز گفت: شرکت در انتخابات آن هم در شرایط فعلی جامعه ما مهمترین اقدامی است که باید انجام و همدیگر را به مشارکت حداکثری در آن تشویق کنیم.

این بانوی اهل سنت ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی متعددی دارم، اما بر خود لازم دیدم تا در این انتخابات شرکت کنم، زیرا هر رای ما جزوی از مسیر اصلاح اجتماعی و مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب است.

سیمین ابوحیدری رای‌اولی که به همراه مادرش به پای صندوق‌های رای آمده گفت: منزلت و جایگاه من نوعی در شرایط حاضر با مشارکت در عرصه‌های مختلف این کشور تعیین می‌شود و انتخابات یکی از مهمترین این عرصه‌هاست.

وی افزود: حضور بانوان در انتخابات نشان‌دهنده نقش موثر آنان در تعیین سرنوشت آینده شهر و کشور و میزان علاقه‌مندی‌شان برای حضور در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور است.

فاطمه شمسی مادر شهیدی است که در این صف انتخابات ایستاده بود و گفت: من فرزند خودم را برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم این نظام کرده‌ام و در شرایط حاضر برای اینکه رهبرمان تنها نباشد و برای اینکه دشمنان چشم بد به این خاک و فرزندانش نداشته باشد در این انتخابات شرکت کرده‌ام.

ماه بی بی اربابی بانوی میانسالی بود که از دلایل خود برای شرکت در انتخابات گفت: با اینکه مشکلات اقتصادی زیادی داریم و چرخ زندگیمان نمی‌چرخد، اما اگر در انتخابات شرکت نکنیم تنها باعث خوشحالی دشمنان شده و آن‌ها را در نقشه‌های شومشان یاری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: چندین روز است که برای فرا رسیدن انتخابات روز شماری کرده‌ام و امروز نیز در نخستین ساعات به اینجا آمده‌ام تا برای پیروزی کشورم و خشنودی امام زمان (عج) رای دهم.

این بانوی میانسال زابلی ادامه داد: بانوان ایرانی در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و تحمل تحریم‌های ظالمانه نشان دادند که ظرفیت لازم برای حضور در فعالیت‌های مختلف را دارند و در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم پای مردان برای پیشرفت همه‌جانبه نظام و کشور تلاش کردند.

بانوان هدایتگران محوری خانواده در انتخابات

فرزانه شجاعی بانوی دیگر سیستان و بلوچستانی ساکن چابهار نیز با بیان اینکه بانوان، محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند و نقش مهمی در برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور دارند گفت: زنان با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند می‌باید به سرنوشت خود و کشور حساس بوده و با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه شکست دشمنان و پیروزی ملت ایران را فراهم سازند.

وی افزود:بانوان، علاوه‌بر حضور موثر در انتخابات، نقش بسزایی در مشارکت حداکثری اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند و با القای افکار و اندیشه‌های خود می‌توانند عزم اعضای خانواده را برای حضور پررنگ‌تر در روز انتخابات جزم کنند.

رویا شهرکی دختر دانشجوی زاهدانی نیز با بیان اینکه بانوان نقش موثری در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کنند و نقش اساسی را در برگزاری انتخابات ۲۸خرداد برعهده دارند گفت: بانوان نقش موثری در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کنند و نقش اساسی را در برگزاری انتخابات ۲۸خرداد برعهده دارند.

این دختر دانشجو ادامه داد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و همپای مردان در راستای توسعه و پیشرفت جامعه گام برداشتند و بی‌تردید در هر انتخاباتی اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، منتخب آن‌ها پیروز می‌شود.

زنان همیشه فراتر از انتظار

نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده‌اند و آنان نه تنها دوش تا دوش بلکه فراتر از مردان در عرصه‌های مختلف پیروز و تلاشگراند آنان از محدودیت‌های اجتماعی گذر کرده و برای تعیین سرنوشت جامعه‌شان یک زمان در صف راهپیمایان انقلاب بودند و یک زمان در راه گذشت از فرزند عزیزشان و این‌بار در انتخابات با حضور حداکثری و شکوه حضورشان به مستکبران و ظالمان جهان درس‌ها دادن تا یادشان نرود این نظام و انقلاب مادران و زنانی دارد که از حق تعیین سرنوشت خود و فرزندانشان تا ابد نخواهند گذشت.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار