وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای بلاروسی خود از تلاش‌های دو کشور برای تقویت حاکمیت خود در برابر اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات با ولادیمیر مکی، همتای بلاروسی خود گفت: مسکو و مینسک نگران سیاستی هستند که اتحادیه اروپا در قبال روسیه و بلاروس دنبال می‌کند.

لاوروف اعلام کرد: ما از سیاستی که اتحادیه اروپا در قبال کشور‌های ما اتخاذ کرده، نگرانیم. خط مشی اتحادیه اروپا  تا زمانی که بر اصول عقب راندن، محدود کردن و درگیری اصرار دارد، نمی‌تواند سازنده تلقی شود چرا که نمی ‌توان آن را سیاستی صحیح دانست.

وی اضافه کرد: مسکو و مینسک توافق کردند که تلاش ها را به منظور تقویت حاکمیت دولت روسیه و بلاروس هماهنگ کنند. با توجه به سیاست‌های آشکار تهاجمی، توافق کردیم که به منظور تقویت حاکمیت دولت روسیه و بلاروس تلاش‌های مشترکی را انجام دهیم و بر اساس شرایط موجود، امنیت ملی دو کشور را تأمین کنیم. 

لاوروف تأکید کرد که در روابط دو جانبه روسیه و بلاروس، در وهله اول در حوزه اقتصادی و به منظور افزایش اثربخشی همکاری ها بین دو کشور تلاش خواهد شد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی از جواب دادن به سوالی درباره احتمال ایجاد پایگاه های نظامی در آذربایجان از سوی ترکیه خودداری و آن را صرفا یک شایعه توصیف کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
روسیه بهترهست به فکرافزایش ذخیره طلاوبالابردن ارزش روبل روسیه دربرابرسایرارزهاباشه عین ایران نگران آمریکاواروپانباشه وقتی این کارراکردهمه سمتش دست درازمیکنندوزانومیزنندعین نظام خاک برسر عربستان هم نباشه روی برج های خشگل ایالات متحده حساب بازنکنه.
Germany
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
چرا در مقابل انها در برابر ایران نگران نیستی
آخرین اخبار