آزمایشگاه راکت برای ناسا فضاپیمای دوقلو می‌سازد

آزمایشگاه راکت برای یکی از ماموریت‌های ناسا، وظیفه طراحی و ساخت فضاپیما را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گودمورنینگ آمریکا، از آنجا که اکتشافات عمیق فضایی به طور فزاینده‌ای به فعالیت جدیدی برای بخش خصوصی تبدیل شده است، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا روز سه شنبه اعلام کرد که برای طراحی دو فضاپیما که به عنوان بخشی از مأموریت ناسا به مریخ می‌روند، با ناسا همکاری خواهد کرد.

آزمایشگاه موشک (Rocket Lab) مستقر در لانگ بیچ، که در ماه آوریل اعلام کرد قصد دارد از طریق یک شرکت خاص عرضه عمومی شود، روز سه شنبه گفت که برنده قرارداد طراحی فضاپیمای دوقلو برای ماموریت آینده سفر به مریخ است. این برنامه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا هدایت می‌شود.

هدف از ارسال فضاپیما به مدار مریخ

ماموریت Escape and Plasma Acceleration and Dynamics Explorers (ESCAPADE)، بخشی از مأموریت‌های کوچک مبتکرانه ناسا برای کاوش سیاره است. هدف از ارسال دو فضاپیما به مدار مریخ، درک بهتر عناصر منحصر به فرد جو سیاره سرخ و چگونگی آب و هوای آن است. این پرتاب برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

آزمایشگاه راکت برای ناسا فضاپیمای دوقلو می سازد

پس از یک سفر ۱۱ ماهه، دو فضاپیمای "Photon" آزمایشگاه موشک، وارد مدار مریخ می‌شوند و حداقل برای یک سال در آنجا می‌مانند.

برنامه "پرواز تجاری فضایی" ناسا از دیگر شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس و بوئینگ و تعدادی از شرکت‌های دیگر نیز برای پرتاب انسان به فضا برای انجام ماموریت‌های بدون سرنشین استفاده کرده است. ناسا پیش از این گفته بود که این مشارکت‌های خصوصی به کاهش چشمگیر هزینه‌ها کمک کرده است.

پیتر بک بنیانگذار و مدیرعامل آزمایشگاه راکت، گفت که مأموریتی که شرکت وی در حال آماده سازی آن است "علم بزرگی را در یک بسته کوچک ارائه می‌دهد. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار