بیجار گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و ظرفیت کارشناسی موجود در استان تهیه طرح جامع آلودگی هوا به عنوان شروع‌کننده یک حرکت علمی و مطالعاتی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور بیجار  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و ظرفیت کارشناسی موجود در استان تهیه طرح جامع آلودگی هوا به عنوان شروع‌کننده یک حرکت علمی و مطالعاتی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه ضرورت دارد.

او  در نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهارداشت: طی ۲ سال گذشته اسناد جامع بسیار خوبی در راستای توسعه سیستان و بلوچستان تهیه و تصویب شده و با توجه به پیش‌بینی بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان از شمال تا جنوب در خصوص گسترش طرح‌های صنعتی و پتروشیمی و از طرفی خشک شدن بستر تالاب‌های هامون و جازموریان و بحث ریزگرد‌ها تهیه «طرح جامع آلودگی هوا» الزامی است.

او با اشاره به مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک که در این نشست مطرح شد افزود: معمولا در نظام برنامه‌ریزی ما ابلاغ دستورالعمل‌ها از بالا به پایین و به طور کلی تصمیم‌گیری می‌شود و دستورالعمل ابلاغ شده با ملاحظه شرایط محلی انجام نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس دستورالعمل شرح وظایف هر یک از اعضای کارگروه مشخص شده و بر این اساس لازم است اعضای ثابت کارگروه مطالعه لازم را داشته باشند تا در نشست‌های تصمیم‌گیری بعدی با اشراف کامل بر موضوعات حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش منابع آبی و همچنین پایین بودن منابع اعتباری در سیستان و بلوچستان با کمبود فضای سبز مواجه هستیم البته اخیرا در نقاطی از شهر زاهدان تصفیه فاضلاب انجام می‌شود که این اقدام به گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

لازم به ذکر است شرایط اضطرار آلودگی هوا مواقعی است که استمرار پایداری جوی بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با افزایش میزان غلظت‌ها در کوتاه‌مدت سلامت انسان و محیط زیست را دچار مخاطره جدی کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار