رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت باد در زابل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن بستانی رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد و باد و گردوخاک پنج شهرستان شمال استان را فرا گرفت.

او  افزود: در زهک نیز تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت باد به محدوده ۷۰کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار ناشی از آن شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۲ هزار متر کاهش داد.

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همزمان با وزش باد شدید در شمال استان، گرمای هوا نیز همچنان در این منطقه پایدار است به طوریکه هم‌اینک دمای هوا در زابل ۴۰ درجه سلسیوس است و انتظار می رود در ادامه روز هوا گرمتر نیز شود.

او  بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش بادشدید و گردوخاک همچنان در منطقه سیستان و با شدت کمتر در نوار مرز شرقی استان ادامه دارد.

بستانی اظهارداشت: پیش بینی می شود گرمای هوا نیز همچنان تا آخر هفته در سیستان و بلوچستان ماندگار باشد.

او افزود: رشد ابر و رگبار پراکنده،رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای با احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان تاپایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار